Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Dni e-sportu na WNST

19.04.2024 - 11:32, aktualizacja 07.05.2024 - 15:40
Redakcja: jp

Wydziałowa Rada Samorządu Studenckiego zaprasza na
Dni e-sportu na WNST.

Wydarzenie składa się z dwóch części:

  1. Turniej online w Counter-Strike 2! Gracze rywalizować będą o tytuł najlepszej drużyny. Po emocjonujących eliminacjach, które odbędą się online najlepsze zespoły spotkają się 17.05.2024 r. w stacjonarnym finale, gdzie poznamy 3 zwycięskie drużyny.
  2. Wykłady i panel dyskusyjny w dniu 17.05.2024 r.

W dniu 17 .05.2024 r. zapraszamy na finał do Rektoratu do auli im. Kazimierza Lepszego w Katowicach na ul. Bankowej 12.

Współorganizatorem wydarzenia jest Polski Związek Esportu – związek stowarzyszeń, które działają na rzecz rozwoju i promocji esportu oraz edukacji. Organizator wydarzeń i konferencji, prowadzący Narodową Drużynę Esportu, odpowiedzialny za przygotowanie programu edukacyjnego dla klas i kierunków esportowych.


Koordynatorzy wydarzenia:
dr Bartosz Dziewit
dr hab. Agnieszka Nowak-Brzezińska, prof. UŚ

ORGANIZATORZY

Wydziałowa Rada Samorządu Studenckiego

Polski Związek Esportu

Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych

Wydarzenie realizowane jest w ramach obchodów Europejskiego Miasta Nauki Katowice 2024, w paśmie Miasto-Region-Akademia. Wydarzenie jest dofinansowane ze środków Województwa Śląskiego – Współorganizatora Europejskiego Miasta Nauki Katowice 2024.

Organizator

Samorząd Studencki Wydziału Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego

Forma

Etap online: eliminacje grupowe
Finał stacjonarny: rozgrywki finałowe z udziałem najlepszych drużyn

Uczestnicy

W turnieju może wziąć udział od 8 do 16 drużyn składających się z minimum 5 osób i maksymalnie 6. Szósta osoba to zawsze gracz rezerwowy. Turniej jest otwarty dla wszystkich pełnoletnich osób, udział w nim jest bezpłatny, decyduje kolejność zgłoszeń.

Zasady

Turniej składać się będzie z dwóch etapów – zdalnego i hybrydowego, oba oparte będą na serwisie Faceit, co umożliwi sprawną organizację.

Pierwszy etap, trwający od tygodnia do dwóch tygodni, odbędzie się za pośrednictwem komunikatora Discord oraz własnego sprzętu uczestników. Podczas każdego meczu będzie działać zespół obserwatorów, zapewniający przestrzeganie zasad turnieju. Drużyny rywalizować będą w systemie drabinkowym.

Drugi etap, zawierający półfinały i finały, przewidziany jest na miejscu – w budynku Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu(do zastanowienia jeszcze). Finaliści będą mieć możliwość przyniesienia własnych komputerów. Po zakończeniu finałów planowane jest oficjalne wręczenie nagród.

Nagrody

Organizatorzy przewidują nagrody nagrody za I, II i III miejsce.

Link do regulaminu
Link do transmisji

Harmonogram dostępny wkrótce

 

Panel dyskusyjny „Gry i symulatory w edukacji przyszłości"

Zapraszamy do uczestnictwa w dyskusji panelowej poświęconej grom jako narzędziom edukacyjnym i treningowym. Porozmawiamy o ich potencjale szkoleniowym, zastanowimy się nad ich znaczeniem dla edukacji na temat obronności, wrażliwości i wielodyscyplinowej wiedzy.

Panel dyskusyjny

W ramach panelu towarzyszącego rozgrywkom studenckim w grze Counter Strike 2 poruszona zostanie problematyka gier wojennych oraz budowania w ramach rozgrywki cyfrowej świadomości dotyczącej obronności. Edukacyjne i wojskowe wykorzystanie gier stanowi jedno z największych wyzwań współczesności, zwłaszcza w świecie, w którym growe interfejsy, mechaniki i rozwiązania penetrują wszystkie przestrzenie naszego życia, od telefonów komórkowych w naszych rękach, dronów wykorzystywanych na froncie, przez symulatory ratownictwa medycznego, po leczenie PTSD

dr Bartosz DZIEWIT: Nieco poważniej o grach komputerowych

dr Bartosz Dziewit | Fot. archiwum UŚ

Gry komputerowe to zjawisko o charakterze holistycznym. Wykład zaprezentuje ten fenomen w kilku perspektywach: jako zjawisko zakorzenione już w szeroko rozumianej kulturze, w kontekście ich znaczenia dla gospodarki oraz przede wszystkim na ich związku z nauką w tym w szczególności dyscyplinami ścisłym.
Wielu młodych ludzi grając w gry marzy by je tworzyć. Grając uczy się i nabywa różne kompetencje. Ta często „po macoszemu” traktowana „rozrywka” bywa dźwignią, wstępem do dużo ciekawszej przygody jaką jest ich projektowanie i wytwarzanie. Jednocześnie gry komputerowe są motorem napędowym różnych zmian, po części posiłkując się rozwojem, a z innej strony je inspirując, kształtując i wymuszając.

Bartosz SOLAK: Czym jest e-sport? jak zostać komentatorem?

Postać mężczyzny w koszulce piłkarskiej
Bartosz  Solak | Fot. archiwum prywatne

Student dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Śląskim, komentator turniejów e-sportowych i szef działu sportowego w uniwersyteckim Radiu Egida.
Bartosz SOLAK o sobie: E-sportem zajmuję się od ponad 10 lat. Zacząłem od grania, a kilka lat później, przeszedłem na komentowanie serii gier Counter-Strike. Przeszedłem drogę od meczów na swoim kanale, relacjonowanych dla 2 widzów, po transmisję wielkich spotkań z oglądalnością sięgającą tysięcy osób. Współpracowałem z takimi ikonami jak NEO, czy TaZ. Wszystkiego nauczyłem się sam i dlatego chcę się podzielić swoją wiedzą. Nie uniknę trudnych pytań, opowiem jak zostać komentatorem i przedstawię e-sport takim, jaki jest.

Jak znaleźć i po czym poznać dobrego pracodawcę?

Prelegenci: Monika Ryczek, Bogusława Mikołajczyk, Kamil Chwaszcz

KONTAKT

Oficjalny kanał do komunikacji w ramach rozgrywek na serwerze Discord:
https://discord.gg/mAYRX4WZ4x

Kontakt do organizatora:
rss.wnst@us.edu.pl

return to top