|aktualizacja 10.04.2022|
W dniach 24 marca i 7 kwietnia br. w Instytucie Matematyki gościliśmy delegację władz kuratoryjnych, dyrektorów szkół oraz nauczycieli z Francji z regionu Tulon w departamencie Var. Wizyta odbyła się w ramach projektu Erasmus „PEER2FORMATHS”.
Międzynarodowe badanie kompetencji matematycznych PISA, koordynowane przez OECD (Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju) wykazało, iż kompetencje matematyczne polskich uczniów są znacząco wyższe od umiejętności ich rówieśników z Francji. W związku z tym kuratorium w Tulon, w ramach projektu „PEER2FORMATHS” zorganizowało serię wizyt przedstawicieli kuratorium i szkół francuskich w Polsce. W ramach wizyty, w dniach 21-27 marca nasi goście zapoznali się z metodologią nauczania matematyki w Polsce na wszystkich poziomach kształcenia: w Społecznym Przedszkolu Artystycznym, w Szkole Podstawowej nr 37, w I Liceum Ogólnokształcącym w Katowicach oraz na Uniwersytecie Śląskim.
W dniu 24 marca br. wizytujący obserwowali zajęcia dla studentów kierunku matematyka z zakresu robotyki oraz geometrii algebraicznej, następnie spotkali się z dyrekcją Instytutu Matematyki, dyrekcją kierunku studiów oraz pracownikami dydaktycznymi prowadzącymi zajęcia z zakresu matematyki. W trakcie spotkania omówiono m.in. zasady kształcenia nauczycieli matematyki i przygotowanie pedagogiczne do nauczania w szkołach.
O projekcie PEER2FORMATHS: https://twitter.com/PEER2FORMATHS