Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Dni e-sportu na WNST – Turniej CS | Fotorelacja

22.05.2024 - 14:23, aktualizacja 23.05.2024 - 09:39
Redakcja: slawomirkaptacz

Przebieg turnieju

Turniej rozpoczął się od rejestracji, która trwała od czwartku 9 maja do niedzieli 12 maja. Do zawodów zgłosiło się osiem drużyn reprezentujących uczelnie oraz szkoły średnie: Golden Five, OBN, Kunter Spielers, Wściekłe Fretki, RASZEI, Geriatria, Night Kings oraz Team Spiritus. Rozgrywki odbywały się na platformie Faceit, a wszystkie mecze, z wyjątkiem finału, były prowadzone zdalnie. Zdalne mecze miały miejsce we wtorek, środę i czwartek w godzinach wieczornych.

We wtorek 14 maja przeprowadzono pierwszą rundę, w której do ćwierćfinałów awansowały drużyny: Golden Five, Kunter Spielers, RASZEI oraz Geriatria. Druga runda odbyła się w środę 15 maja i wyłoniła finalistów: Kunter Spielers oraz Geriatria. W czwartek 16 maja drużyny RASZEI i Golden Five rywalizowały o trzecie miejsce, które ostatecznie zdobyła drużyna RASZEI.

Finał stacjonarny odbył się w piątek 17 maja. Pomimo zaciętej walki Geriatrii, zwycięzcą został zespół Kunter Spielers. Finał był transmitowany na platformie Twitch, a komentował go Bartosz Solak. Na potrzeby finału wypożyczono komputery, co zapewniło równe szanse wszystkim zawodnikom. Komunikacja podczas turnieju była prowadzona za pomocą platformy Discord.

Po finale odbyło się rozdanie nagród, podczas którego uczestnicy otrzymali bluzy oraz bidony. Ostatnia nagroda, czyli personalizowane koszulki, zostanie przekazana drużynom, gdy będą gotowe do odbioru.

Wykład dr Bartosza Dziewita(ambasador kierunku informatyka stosowana)

Podczas Dni E-Sportu WNST odbył się wykład dr Bartosza Dziewita zatytułowany „Nieco poważniej o grach komputerowych”. Dr Bartosz Dziewit przedstawił historię gier komputerowych, ukazując rewolucję, jaką przeszła ta dynamicznie rozwijająca się branża. Omówił różne algorytmy i zaawansowane technologie wykorzystywane w procesie tworzenia gier, podkreślając ich znaczenie dla rozwoju interaktywnej rozrywki. Podczas wykładu uczestnicy mogli dowiedzieć się, które tytuły były przełomowe na różnych etapach ewolucji gier i jak wpłynęły na kształtowanie się współczesnego rynku. Dr Dziewit poruszył także temat nauk zajmujących się badaniem gier komputerowych, prezentując interdyscyplinarny charakter tego obszaru. Podczas wykładu dr Dziewit wspomniał, że gry komputerowe mogą być uznawane za formę sztuki, jednak proces ich tworzenia oraz wiedza niezbędna do ich powstania zdecydowanie zaliczają się do nauki. Wykład podkreślił, że choć końcowy produkt może być artystyczny, to technologie i algorytmy stosowane przy produkcji gier wymagają zaawansowanej wiedzy naukowej.

Wystąpienie prelegentów z Alior Banku

W ramach wydarzenia Dni E-Sportu WNST odbyło się wystąpienie pracowników Alior Banku zatytułowane „Jak znaleźć dobrego pracodawcę”. Prelegenci przedstawili różnorodne metody poszukiwania pracy, podkreślając znaczenie skutecznej komunikacji z potencjalnym pracodawcą lub managerem oraz uzyskania feedbacku dotyczącego posiadanych umiejętności i jakości CV. Podkreślono również wagę posiadania różnorodnych kursów i szkoleń, które mogą znacząco zwiększyć nasze szanse na rynku pracy i pomóc w rozwoju kariery. Pracownicy Alior Banku omówili kluczowe aspekty, na które pracodawcy zwracają uwagę podczas procesu rekrutacyjnego, w tym posiadanie aktualnego profilu na LinkedIn, co jest istotnym elementem budowania profesjonalnej sieci kontaktów i prezentacji swoich kompetencji. Wystąpienie dostarczyło uczestnikom cennych wskazówek i praktycznych porad, które mogą pomóc w skutecznym poszukiwaniu pracy oraz dalszym rozwoju zawodowym.

Wykład Bartosza Solaka

Podczas Dni e-sportu organizowanych w ramach Europejskiego Miasta Nauki mieliśmy okazję wysłuchać wykład „Czym jest e-sport? Jak zostać komentatorem?” Bartosza Solaka  na temat plusów i minusów działalności w e-sporcie. Dowiedzieliśmy się, dlaczego nie jest to tylko ,,granie w gry” i z jakimi sytuacjami możemy mierzyć się przy braniu udziału w wydarzeniach publicznych takich jak turnieje e-sportu.

Panel Dyskusyjny

Następnie odbył się panel dyskusyjny, na który zostali zaproszeni eksperci z danej dziedziny, którzy wypowiadali się, jak gry wpływają na rozwój dzieci oraz młodzieży i czy jest dla nich bezpieczna. Następnie poruszono temat kształtowania przyszłych pracowników za pomocą symulacji VR oraz jak sztuczna inteligencja wpłynęła na politykę międzynarodową.

W panelu brali udział:

Koordynatorzy wydarzenia:

dr Bartosz Dziewit
dr hab. Agnieszka Nowak-Brzezińska, prof. UŚ

Wydarzenie realizowane jest w paśmie Miasto-Region-Akademia w ramach obchodów Europejskiego Miasta Nauki Katowice 2024. Wydarzenie jest dofinansowane ze środków Województwa Śląskiego – Współorganizatora Europejskiego Miasta Nauki Katowice 2024.

 

Fot.: P. Kowal, J. Kraus, A. Waleczek, M. Franchuk, Z. Wnuk

return to top