Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024
Kryptowaluty i technologia blockchain Kryptowaluty i technologia blockchain
left img
  • Autor: dr inż. Przemysław Kudłacik
  • Opis:
    Czym jest blockchain? Jak działają kryptowaluty? Jakie podstawowe problemy rozwiązują te współczesne technologie? Czy są bezpieczne?
    Wykład wprowadza słuchaczy w podstawy technologii przyszłości jakimi są łańcuch bloków oraz oparte na nich kryptowaluty.
  • czas trwania: 0,45 – 1,5 h (w zależności od możliwości czasowych uczestników).
Pomiędzy programu pisaniem a jego działaniem: translacja p(...) Pomiędzy programu pisaniem a jego działaniem: translacja programów komputerowych.
left img
  • Autor: dr inż. Roman Simiński
  • Opis:
    Celem wykładu jest przedstawienie koncepcji translacji programów komputerowych. Krok po kroku przedstawione zostaną procesy wykonywane podczas tłumaczenia kodu programów źródłowych na postać możliwą do wykonania przez komputer. Prezentacja osadzona będzie w kontekście współczesnych, najczęściej wykorzystywanych języków programowania takich jak C/C++, Java, C#, Python, JavaScript/TypeScript.
  • Czas trwania: 30-45 minut
Podstawy tworzenia gier komputerowych Podstawy tworzenia gier komputerowych
left img
  • Autor: dr Grzegorz Machnik
  • Opis:
    Wykład pokaże, jak w łatwy sposób wykonać najprostszą grę w popularnym silniku Unreal Engine. Przedstawi też podstawowe zasady projektowania mechanik gry.
  • Czas trwania: 45 minut
Metahuman - więcej niż postać do gry Metahuman - więcej niż postać do gry
left img
  • Autor: dr Grzegorz Machnik
  • Opis:
    MetaHuman to narzędzie służące do tworzenia fotorealistycznych postaci do gier komputerowych. Wykład przedstawiać będzie kompletny proces tworzenia własnej postaci w oparciu o skan twarzy. Składać się będzie z opisu techniki fotogrametrii (skanowania 3D), pozyskania danych w oparciu o fotografie, obróbkę danych i wykorzystanie ich do stworzenia fotorealistycznej twarzy w narzędziu MetaHuman.
  • Czas trwania: 45 – 90 minut
Projekt FITPED Projekt FITPED
  • Autorzy: dr Kornel Chromiński, dr hab. Małgorzata Przybyła-Kasperek, prof UŚ, dr hab. Beata Zielosko, prof. UŚ
  • Opis:
    W ramach warsztatów uczniowie będą mieli okazję zapoznać się z platformą Priscilla przeznaczoną do nauki przedmiotów związanych z informatyką np. Programowanie w j. Python, programowanie w C/C++, bazy danych, HTML, CSS, Java i inne
  • Czas trwania: warsztaty
Technologie internetowe - jak się odnaleźć w gąszczu dzi(...) Technologie internetowe - jak się odnaleźć w gąszczu dziwnych nazw?
left img
  • Autorzy: mgr inż Tomasz Wesołowski
  • Opis:
    Słyszeliście już pewnie o JavaScript i PHP, a kojarzycie co to jest React, Angular, Laravel, Django czy Cassandra? Nazw takich jak te związanych z programowaniem webowym są dziesiątki a ten wykład ma na celu pomóc Wam odnaleźć się w ich gąszczu
  • Czas trwania: 30-45 minut
Aplikacje internetowe - od czego zacząć i jak zaplanować (...) Aplikacje internetowe - od czego zacząć i jak zaplanować rozwój
left img
  • Autor: dr inż. Przemysław Kudłacik
  • Opis:
    Jak zacząć swoją naukę tworzenia aplikacji internetowych. Jakie technologie poznać w pierwszych latach swojego rozwoju.
  • Czas trwania: 30-45 minut
Aplikacje internetowe - w czym się rozwijać, gdy mam już (...) Aplikacje internetowe - w czym się rozwijać, gdy mam już podstawową wiedzę?
left img
  • Autor: dr inż. Przemysław Kudłacik
  • Opis:
    Aplikacje internetowe są bardzo niejednorodne z powodu istnienia i połączenia wielu technologii. W wykładzie zostanie przedstawiona ocena podejść i ich przeznaczenie oraz ścieżki dalszego rozwoju.
  • Czas trwania: 30-45 minut
Zbiory i systemy rozmyte - czy komputer może przetwarzać d(...) Zbiory i systemy rozmyte - czy komputer może przetwarzać dane jak człowiek?
left img
  • Autor: dr inż. Przemysław Kudłacik
  • Opis:
    Podczas wykładu, w prosty i zrozumiały sposób, za pomocą zbiorów rozmytych zostanie przedstawiona reprezentacja danych nieprecyzyjnych, które od lat z powodzeniem stosowane są w informatyce i elektronice cyfrowej.
  • Czas trwania: 30-45 minut
return to top