Kryptowaluty i technologia blockchain
Kryptowaluty i technologia blockchain
- Autor: dr inż. Przemysław Kudłacik
- Opis:
Czym jest blockchain? Jak działają kryptowaluty? Jakie podstawowe problemy rozwiązują te współczesne technologie? Czy są bezpieczne?
Wykład wprowadza słuchaczy w podstawy technologii przyszłości jakimi są łańcuch bloków oraz oparte na nich kryptowaluty. - czas trwania: 0,45 – 1,5 h (w zależności od możliwości czasowych uczestników).
Pomiędzy programu pisaniem a jego działaniem: translacja p(...)
Pomiędzy programu pisaniem a jego działaniem: translacja programów komputerowych.
- Autor: dr inż. Roman Simiński
- Opis:
Celem wykładu jest przedstawienie koncepcji translacji programów komputerowych. Krok po kroku przedstawione zostaną procesy wykonywane podczas tłumaczenia kodu programów źródłowych na postać możliwą do wykonania przez komputer. Prezentacja osadzona będzie w kontekście współczesnych, najczęściej wykorzystywanych języków programowania takich jak C/C++, Java, C#, Python, JavaScript/TypeScript. - Czas trwania: 30-45 minut
Podstawy tworzenia gier komputerowych
Podstawy tworzenia gier komputerowych
- Autor: dr Grzegorz Machnik
- Opis:
Wykład pokaże, jak w łatwy sposób wykonać najprostszą grę w popularnym silniku Unreal Engine. Przedstawi też podstawowe zasady projektowania mechanik gry. - Czas trwania: 45 minut
Metahuman - więcej niż postać do gry
Metahuman - więcej niż postać do gry
- Autor: dr Grzegorz Machnik
- Opis:
MetaHuman to narzędzie służące do tworzenia fotorealistycznych postaci do gier komputerowych. Wykład przedstawiać będzie kompletny proces tworzenia własnej postaci w oparciu o skan twarzy. Składać się będzie z opisu techniki fotogrametrii (skanowania 3D), pozyskania danych w oparciu o fotografie, obróbkę danych i wykorzystanie ich do stworzenia fotorealistycznej twarzy w narzędziu MetaHuman. - Czas trwania: 45 – 90 minut
Projekt FITPED
Projekt FITPED
- Autorzy: dr Kornel Chromiński, dr hab. Małgorzata Przybyła-Kasperek, prof UŚ, dr hab. Beata Zielosko, prof. UŚ
- Opis:
W ramach warsztatów uczniowie będą mieli okazję zapoznać się z platformą Priscilla przeznaczoną do nauki przedmiotów związanych z informatyką np. Programowanie w j. Python, programowanie w C/C++, bazy danych, HTML, CSS, Java i inne - Czas trwania: warsztaty
Technologie internetowe - jak się odnaleźć w gąszczu dzi(...)
Technologie internetowe - jak się odnaleźć w gąszczu dziwnych nazw?
- Autorzy: mgr inż Tomasz Wesołowski
- Opis:
Słyszeliście już pewnie o JavaScript i PHP, a kojarzycie co to jest React, Angular, Laravel, Django czy Cassandra? Nazw takich jak te związanych z programowaniem webowym są dziesiątki a ten wykład ma na celu pomóc Wam odnaleźć się w ich gąszczu - Czas trwania: 30-45 minut
Aplikacje internetowe - od czego zacząć i jak zaplanować (...)
Aplikacje internetowe - od czego zacząć i jak zaplanować rozwój
- Autor: dr inż. Przemysław Kudłacik
- Opis:
Jak zacząć swoją naukę tworzenia aplikacji internetowych. Jakie technologie poznać w pierwszych latach swojego rozwoju. - Czas trwania: 30-45 minut
Aplikacje internetowe - w czym się rozwijać, gdy mam już (...)
Aplikacje internetowe - w czym się rozwijać, gdy mam już podstawową wiedzę?
- Autor: dr inż. Przemysław Kudłacik
- Opis:
Aplikacje internetowe są bardzo niejednorodne z powodu istnienia i połączenia wielu technologii. W wykładzie zostanie przedstawiona ocena podejść i ich przeznaczenie oraz ścieżki dalszego rozwoju. - Czas trwania: 30-45 minut
Zbiory i systemy rozmyte - czy komputer może przetwarzać d(...)
Zbiory i systemy rozmyte - czy komputer może przetwarzać dane jak człowiek?
- Autor: dr inż. Przemysław Kudłacik
- Opis:
Podczas wykładu, w prosty i zrozumiały sposób, za pomocą zbiorów rozmytych zostanie przedstawiona reprezentacja danych nieprecyzyjnych, które od lat z powodzeniem stosowane są w informatyce i elektronice cyfrowej. - Czas trwania: 30-45 minut