Films4edu - A lexicon of educational films on the subject of STEM for primary and secondary school students
Finansowanie: Komisja Europejska w ramach ERASMUS+
Wartość projektu: 222 500,00 EUR
Dofinansowanie dla UŚ: 65 350,00 EUR
Okres realizacji: od 01.03.2021 do 28.02.2023
Celem projektu jest rozwój i upowszechnienie wysokiej jakości kształcenia na odległość w edukacji STEM, a także wzmocnienie w procesie nauczania umiejętności podstawowych i przekrojowych zdefiniowanych w Europejskich Ramach Kompetencji Kluczowych. Do kompetencji kluczowych w wymiarze podstawowym i przekrojowym należą kompetencje naukowo-techniczne, umiejętność uczenia się oraz myślenie algorytmiczne. Jak wskazano w opracowaniu Komisji Europejskiej „Wspieranie rozwoju kompetencji kluczowych: Podejścia do uczenia się i środowiska w edukacji szkolnej”, uczenie się w scenariuszu rzeczywistym oraz metody eksperymentów naukowych stosowane w nauce, technologii, inżynierii i matematyce (STEM) mogą sprzyjać rozwojowi wielu kompetencji. Z tego powodu zwiększenie motywacji uczniów do nauki przedmiotów ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) oraz poprawa osiągnięć w tych dziedzinach to ważne wyzwania stojące przed europejskimi systemami edukacji. Jednocześnie szkoły w Europie stoją przed nowym, bezprecedensowym wyzwaniem: zastąpieniem tradycyjnego, głównie frontalnego nauczania, nauczaniem na odległość. Są to zupełnie inne modele organizacyjne szkoły, inne metody pedagogiczne i inne zastosowania technologii cyfrowych w nauczaniu.
Projekt Films4edu skierowany jest do dwóch grup: nauczycieli STEM ze szkół podstawowych i gimnazjów oraz uczniów szkół podstawowych i średnich. Głównym celem projektu jest rozwój i poprawa jakości kształcenia STEAM na odległość oraz zwiększenie potencjału nauczania i zdolności nauczania na odległość w szkołach podstawowych i średnich w 4 krajach partnerskich.
Szczegółowe informacje: https://films4edu.us.edu.pl