Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Mathematical models for teaching three-dimensional geometry using virtual reality

Logo ERASMUS+

Finansowanie: Komisja Europejska w ramach ERASMUS+

Wartość projektu: 337 010,00 EUR

Dofinansowanie dla UŚ: 48 624,00 EUR

Okres realizacji: od 01.12.2021 do 31.05.2023

W szybko zmieniającym się świecie wykorzystanie nowych technologii w jest jednym z najważniejszych wyzwań współczesnych systemów edukacyjnych. Pandemia Covid-19 i szybka (choć wymuszona) adaptacja do wirtualnego środowiska nauczania to najlepszy dowód na niewykorzystany jeszcze potencjał w edukacji. Programy nauczania muszą odzwierciedlać potrzeby i tendencje, a także przyjmować nowe narzędzia i metodologie, aby poprawić cele studiów i motywację uczniów. Projekt będzie polegał na stworzeniu międzynarodowej sieci badaczy, nauczycieli akademickich i praktyków specjalizujących się w wykorzystaniu VR do nauczania matematyki. Program nauczania geometrii zostanie zbudowany na logice wirtualnej rzeczywistości i zapewni studentom moduły VR do rozwiązywania problemów z geometrią.

Wirtualne środowisko może być niezwykle pomocne w nauczaniu, zwłaszcza w treningu zdolności przestrzennych. Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez stworzenie i wdrożenie aplikacji VR dla trójwymiarowej geometrii. Zajęcia pozwolą rozwijać umiejętności i kompetencje do efektywnego uczenia się i utrzymywania motywacji, ponadto:

– zajęcia indywidualne i zespołowe zwiększą wyobraźnię przestrzenną uczniów,

– wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w matematyce zwiększy zrozumienie przez uczniów podstawowych pojęć leżących u podstaw problemów z geometrią i dostarczy umiejętności rozwiązywania problemów,

– studenci skorzystają ze zwiększonego zaangażowania i narzędzi motywacyjnych, które mogą być rozszerzone na inne dziedziny nauki.

return to top