Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Zawód nauczyciel - opracowanie i wdrożenie programów kształcenia nauczycieli na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ

Logo: Fundusze Europejskie - Wiedza Edukacja Rozwój; flaga Rzeczpospolitej Polskiej; Unia Europejska - Europejski Fundusz Społeczny
Logo: Fundusze Europejskie – Wiedza Edukacja Rozwój; flaga Rzeczpospolitej Polskiej; Unia Europejska – Europejski Fundusz Społeczny

Finansowanie: PO WER 2014-2020

Wartość projektu: 1 917 504,58 PLN

Dofinansowanie dla UŚ: 1 859 979,44 PLN

Okres realizacji: od 01.02.2019 do 31.10.2023

Głównym celem projektu jest zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na dwóch kierunkach realizujących specjalność nauczycielską na studiach stacjonarnych I i II stopni na wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji poprzez:

– opracowanie i wdrożenie nowych programów kształcenia nauczycieli na kierunkach realizujących specjalność nauczycielską – 3 specjalności,

– unowocześnienie i dostosowanie do potrzeb rynku pracy specjalności nauczycielskich – 4 specjalności.

Uczestnikami projektu będą studenci specjalności nauczycielskich na kierunkach Pedagogika i Pedagogika osób niepełnosprawnych z arteterapią

Projekt zakłada udział 280 osób, w tym 266 kobiet w ramach specjalności nauczycielskich I i II stopnia na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji.  Studenci  zostaną dodatkowo objęci wsparciem w postaci:

– dodatkowych warsztatów i kursów doskonalących kompetencje wymagane przez rynek pracy i pracodawców,

– praktyk,

– obozów i wycieczek.

Projekt przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego POWER, tj. podnoszenia kompetencji oczekiwanych przez gospodarkę, rynek pracy oraz otoczenie społeczne od absolwentów szkół wyższych.

Osoby w projekcie uzyskają uprawnienia nauczycielskie i pedagogiczne oraz terapeutyczne. Realizacja projektu przyczyni się do rozwinięcia u studentów i studentek kompetencji istotnych z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego, a zwłaszcza kompetencji pedagogicznych (w tym umiejętności personalizowania procesu kształcenia i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów). Projekt ma na celu poszerzenie kompetencji absolwenta specjalności nauczycielskiej w zakresie efektywnego realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych oraz opiekuńczych) w zmieniającej się rzeczywistości przedszkolnej i poza przedszkolnej.

return to top