W sobotę 9 listopada 2024 roku odbyło się międzynarodowe spotkanie naukowe Green Gaming Seminar – Games for Climate zorganizowane wspólnie przez Centrum Badań Groznawczych UŚ i projekt STRATEGIES w przestrzeniach Muzeum Śląskiego.
Wydarzenie było okazją do porozmawiania na temat tego, jak branża gier wpływa na zmiany klimatu (poprzez np. łagodzenie lub zwiększanie śladu węglowego), ale też jak sami twórcy gier odnoszą się do tego zagadnienia w swoich produkcjach. Mówiono dużo o roli groznawców w badaniu i analizowaniu gier pod kątem kwestii związanych ze zmianami klimatu.
W przestrzeniach Muzeum Śląskiego spotkali się eksperci z różnych dziedzin i krajów: lokalni edukatorzy, twórcy gier, naukowcy, przedstawiciele lokalnych muzeów, biznesu i instytucji. Uczestnicy mogli wysłuchać paneli dyskusyjnych, a także wziąć udział w warsztatach czy dowiedzieć się więcej o ogólnoeuropejskim projekcie STRATEGIES: „A Sustainable Transition for Europe’s Game Industries”.
Główną organizatorką wydarzenia z Centrum Badań Groznawczych UŚ była dr Agnieszka Kliś-Brodowska, a także dr hab. Michał Kłosiński, prof. UŚ (dyrektor Centrum i kurator merytoryczny Tygodnia Gier). W pracach pomagali też dr Magdalena Bednorz, dr Bartosz Stopel, prof. UŚ i Weronika Cygan-Adamczyk (producentka Tygodnia Gier). Wsparciem była również Aneta Knapik z Działu Zamówień Publicznych UŚ (druga producentka Tygodnia Gier).
Prelegenci oraz tytuły paneli i warsztatów zamieszczone zostały w opisach poniższych zdjęć.
Wydarzenie odbyło się w ramach Tygodnia Gier (4–10 listopada), będącego częścią obchodów Europejskiego Miasta Nauki 2024. Więcej o programie można przeczytać na stronie wydarzenia.