To właśnie ono stało się osią przedświątecznej kampanii Uniwersytetu Śląskiego – opowieścią o wspólnocie, ciekawości świata i wartościach, które wykraczają poza posiadanie dóbr materialnych, tytułów czy przywilejów. Hasło kampanii zaprasza jednocześnie do namysłu nad tym, czym jest „więcej” w akademickim sensie – nad wiedzą, relacjami, odpowiedzialnością i postawami, które Uniwersytet może dawać swojej społeczności i światu.
W przedświątecznej kampanii przypominamy także o wspólnotowym charakterze Uniwersytetu Śląskiego jako miejscu, w którym liczą się akceptacja, szacunek i wolność, a różnorodność, życzliwość i poczucie bezpieczeństwa tworzą dobrą przestrzeń do rozwoju. Bo przecież celem studiów jest nie tylko uzyskanie dyplomu, zdobycie zawodu czy tytułu, ale też wypracowanie w sobie otwartości, empatii, odpowiedzialności i ciekawości świata.
Hasło kampanii jest widoczne w przestrzeni Katowic i regionu – zapraszało do refleksji nad tym, co naprawdę ma znaczenie. Projekty graficzne promujące kampanię pojawiły się m.in. w reklamie outdoorowej – można je było zobaczyć w pociągach Kolei Śląskich, na terenie lotniska Katowice–Pyrzowice oraz billboardzie przy ul. Moniuszki. Jesteśmy również widoczni online, budując spójną i rozpoznawalną narrację świąteczną.
Integralną część kampanii stanowiły również świąteczne gadżety w postaci drewnianych kartek z możliwością samodzielnego złożenia, które w prosty i ciepły sposób nawiązywały do idei uważności, wspólnego tworzenia i radości z bycia razem.
W ramach wspólnotowego wymiaru kampanii „UŚ. WIĘCEJ NIŻ MIEĆ” 17 grudnia 2025 r. na deptaku Uniwersytetu Śląskiego odbyła się wigilia dla społeczności akademickiej, będąca świetną okazją do spotkania, rozmów i wspólnego świętowania. Pojawiliśmy się również na Jarmarku Bożonarodzeniowym na Nikiszowcu, gdzie rekordy popularności biło uniwersyteckie stoisko z fotoprzyczepą, a obecni na miejscu przedstawiciele Uniwersytetu Śląskiego opowiadali odwiedzającym o uczelni, jej ofercie i akademickiej codzienności.
Zwieńczeniem akcji były życzenia świąteczne – zarówno te płynące od całej społeczności (rolka w mediach społecznościowych UŚ), jak i życzenia przekazane głosami pracowników uczelni na antenie radia.
„UŚ. WIĘCEJ NIŻ MIEĆ.” to opowieść o Uniwersytecie Śląskim jako miejscu, gdzie żyje się ciekawością, pasją i potrzebą odkrywania, ale również potrzebą współtworzenia świata, w którym relacje, szacunek, empatia i otwartość pozostają wartościami nadrzędnymi – także, a może przede wszystkim, w czasie świąt.
Ilustracja: Natalia Łukomska

