Wyspy wiedzy
Tytuł projektu: Wyspy wiedzy
Program: Program Edukacja finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014-2021 oraz Środków Krajowych
Wysokość dofinansowania: 155 956,00 EUR
Wysokość dofinansowania dla UŚ: 75 016,00 EUR
Umowa nr: EOG/21/K4/W/0075W/0207
Okres realizacji projektu: od 2022-05-01 do 2024-04-30
Rola Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach: Lider
Partnerzy:
- Islandzki Instytut Historii Naturalnej,
- Fundacja na rzecz rozwoju Śląskiego Międzyuczelnianego Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych w Chorzowie EDU-RES
Cel projektu: Głównym celem projektu jest rozwój kultury jakości w sektorze edukacji poprzez zdiagnozowanie, zaplanowanie, rozwinięcie i wdrożenie do 31.12.2023 r. koncepcji kształcenia uniwersyteckiego opartego na projektowaniu uniwersalnym, edukacji włączającej i spersonalizowanej, a także na kształceniu umiejętności kluczowych z punktu widzenia potrzeb społeczno-gospodarczych oraz kompetencji niezbędnych do swobodnego dostosowywania się studentów i absolwentów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach do zmieniających się czasów.
Cele szczegółowe:
– Opracowanie rekomendacji dla innowacyjnego i odpowiedzialnego rozwoju kształcenia uniwersyteckiego dzięki przeprowadzeniu wielowymiarowych diagnoz (jakościowych i ilościowych);
– Udoskonalenie oferty dydaktycznej na poziomie uniwersyteckim poprzez opracowanie 8 ścieżek ogólnouniwersyteckich edukacyjnych i wdrożenie pilotażu przynajmniej 2 z nich;
– Wzmacnianie mobilności i kreatywności studentów KISM oraz wdrażanie zagranicznych wzorców edukacyjnych, badawczych oraz standardów pracy w oparciu o kontakt z ekspertami (w tym rozwój kultury jakości w sektorze edukacji) poprzez: opracowanie oferty dydaktycznej dla studentów Kolegium Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, a także wzmacnianie współpracy z krajowymi i zagranicznymi ekspertami.
Cel główny i cele szczegółowe zgodne są z celami Programu Edukacja oraz z profilami działalności instytucji uczestniczących w projekcie. Wdrożona przez Uniwersytet Śląski w Katowicach koncepcja kształcenia bezpośrednio wpłynie na lepsze dopasowanie kompetencji studentów i absolwentów do aktualnych potrzeb ekonomicznych i społecznych, wzmacnianie przedsiębiorczości i kreatywności osób uczących się, co sprzyja też rozwijaniu współpracy międzysektorowej i międzynarodowej. Zaproponowana tematyka ścieżek uwzględnia aspekty włączenia społecznego oraz kształcenia spersonalizowanego. Grupę docelową stanowią studenci Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Innowacyjność projektu polega na zastąpieniu tradycyjnego specjalistycznego kształcenia na Uniwersytecie na rzecz kształcenia uniwersalnego, włączającego i spersonalizowanego.
Wyspy wiedzy
Tytuł projektu: Wyspy wiedzy
Program: Program Edukacja finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014-2021 oraz Środków Krajowych
Wysokość dofinansowania: 155 956,00 EUR
Wysokość dofinansowania dla UŚ: 75 016,00 EUR
Umowa nr: EOG/21/K4/W/0075W/0207
Okres realizacji projektu: od 2022-05-01 do 2024-04-30
Rola Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach: Lider
Partnerzy:
- Islandzki Instytut Historii Naturalnej,
- Fundacja na rzecz rozwoju Śląskiego Międzyuczelnianego Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych w Chorzowie EDU-RES
Cel projektu: Głównym celem projektu jest rozwój kultury jakości w sektorze edukacji poprzez zdiagnozowanie, zaplanowanie, rozwinięcie i wdrożenie do 31.12.2023 r. koncepcji kształcenia uniwersyteckiego opartego na projektowaniu uniwersalnym, edukacji włączającej i spersonalizowanej, a także na kształceniu umiejętności kluczowych z punktu widzenia potrzeb społeczno-gospodarczych oraz kompetencji niezbędnych do swobodnego dostosowywania się studentów i absolwentów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach do zmieniających się czasów.
Cele szczegółowe:
– Opracowanie rekomendacji dla innowacyjnego i odpowiedzialnego rozwoju kształcenia uniwersyteckiego dzięki przeprowadzeniu wielowymiarowych diagnoz (jakościowych i ilościowych);
– Udoskonalenie oferty dydaktycznej na poziomie uniwersyteckim poprzez opracowanie 8 ścieżek ogólnouniwersyteckich edukacyjnych i wdrożenie pilotażu przynajmniej 2 z nich;
– Wzmacnianie mobilności i kreatywności studentów KISM oraz wdrażanie zagranicznych wzorców edukacyjnych, badawczych oraz standardów pracy w oparciu o kontakt z ekspertami (w tym rozwój kultury jakości w sektorze edukacji) poprzez: opracowanie oferty dydaktycznej dla studentów Kolegium Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, a także wzmacnianie współpracy z krajowymi i zagranicznymi ekspertami.
Cel główny i cele szczegółowe zgodne są z celami Programu Edukacja oraz z profilami działalności instytucji uczestniczących w projekcie. Wdrożona przez Uniwersytet Śląski w Katowicach koncepcja kształcenia bezpośrednio wpłynie na lepsze dopasowanie kompetencji studentów i absolwentów do aktualnych potrzeb ekonomicznych i społecznych, wzmacnianie przedsiębiorczości i kreatywności osób uczących się, co sprzyja też rozwijaniu współpracy międzysektorowej i międzynarodowej. Zaproponowana tematyka ścieżek uwzględnia aspekty włączenia społecznego oraz kształcenia spersonalizowanego. Grupę docelową stanowią studenci Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Innowacyjność projektu polega na zastąpieniu tradycyjnego specjalistycznego kształcenia na Uniwersytecie na rzecz kształcenia uniwersalnego, włączającego i spersonalizowanego.
Wyspy wiedzy
Tytuł projektu: Wyspy wiedzy
Program: Program Edukacja finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014-2021 oraz Środków Krajowych
Wysokość dofinansowania: 155 956,00 EUR
Wysokość dofinansowania dla UŚ: 75 016,00 EUR
Umowa nr: EOG/21/K4/W/0075W/0207
Okres realizacji projektu: od 2022-05-01 do 2024-04-30
Rola Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach: Lider
Partnerzy:
- Islandzki Instytut Historii Naturalnej,
- Fundacja na rzecz rozwoju Śląskiego Międzyuczelnianego Centrum Edukacji i Badań Interdyscyplinarnych w Chorzowie EDU-RES
Cel projektu: Głównym celem projektu jest rozwój kultury jakości w sektorze edukacji poprzez zdiagnozowanie, zaplanowanie, rozwinięcie i wdrożenie do 31.12.2023 r. koncepcji kształcenia uniwersyteckiego opartego na projektowaniu uniwersalnym, edukacji włączającej i spersonalizowanej, a także na kształceniu umiejętności kluczowych z punktu widzenia potrzeb społeczno-gospodarczych oraz kompetencji niezbędnych do swobodnego dostosowywania się studentów i absolwentów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach do zmieniających się czasów.
Cele szczegółowe:
– Opracowanie rekomendacji dla innowacyjnego i odpowiedzialnego rozwoju kształcenia uniwersyteckiego dzięki przeprowadzeniu wielowymiarowych diagnoz (jakościowych i ilościowych);
– Udoskonalenie oferty dydaktycznej na poziomie uniwersyteckim poprzez opracowanie 8 ścieżek ogólnouniwersyteckich edukacyjnych i wdrożenie pilotażu przynajmniej 2 z nich;
– Wzmacnianie mobilności i kreatywności studentów KISM oraz wdrażanie zagranicznych wzorców edukacyjnych, badawczych oraz standardów pracy w oparciu o kontakt z ekspertami (w tym rozwój kultury jakości w sektorze edukacji) poprzez: opracowanie oferty dydaktycznej dla studentów Kolegium Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, a także wzmacnianie współpracy z krajowymi i zagranicznymi ekspertami.
Cel główny i cele szczegółowe zgodne są z celami Programu Edukacja oraz z profilami działalności instytucji uczestniczących w projekcie. Wdrożona przez Uniwersytet Śląski w Katowicach koncepcja kształcenia bezpośrednio wpłynie na lepsze dopasowanie kompetencji studentów i absolwentów do aktualnych potrzeb ekonomicznych i społecznych, wzmacnianie przedsiębiorczości i kreatywności osób uczących się, co sprzyja też rozwijaniu współpracy międzysektorowej i międzynarodowej. Zaproponowana tematyka ścieżek uwzględnia aspekty włączenia społecznego oraz kształcenia spersonalizowanego. Grupę docelową stanowią studenci Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Innowacyjność projektu polega na zastąpieniu tradycyjnego specjalistycznego kształcenia na Uniwersytecie na rzecz kształcenia uniwersalnego, włączającego i spersonalizowanego.