Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Nowe studia w obszarze sztuki w ramach Erasmus Mundus Joint Masters

12.07.2024 - 14:41 aktualizacja 15.07.2024 - 14:20
Redakcja: PK

Uniwersytet Śląski planuje uruchomić międzynarodowe studia II stopnia „Digital Creativity Art & Science European Master” (DIGICREA), które otrzymały dofinansowanie w ramach programu Erasmus Mundus Joint Masters.

Studia skierowane są do kandydatów, których twórczość artystyczna nie ogranicza się do obecnych zawodów, ale może wykraczać poza utarte granice sztuki w zakresie tworzenia treści audiowizualnych. Dla średnio 75% osób studiujących program Erasmus Mundus zapewnia stypendia miesięczne w wysokości ok. 1400 Euro przez cały tok studiów.

Realizacja projektu

Projekt, koordynowany przez dr Adriana Robaka, prof. UŚ ruszy 1 października 2024 r. i jest zaplanowany jest na 6 lat. Działania skupiają się na międzynarodowej współpracy z dwoma partnerskimi uczelniami z konsorcjum Transform4Europe: Université Jean Monnet (lider partnerstwa) oraz Universidade Católica Portuguesa (partner). Budżet całego projektu wynosi 3 777 600 Euro.

Opis projektu

Międzynarodowe studia II stopnia „Digital Creativity Art & Science” powstały w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na interdyscyplinarną wiedzę w zakresie tworzenia treści audiowizualnych. Inicjatywa ta ma na celu badanie przyszłych sposobów narracji i technologii w sztukach interaktywnych, filmach, grach i rzeczywistości rozszerzonej, przewidując różnorodne zastosowania w sztuce, rozrywce, biznesie, edukacji, turystyce, kwestiach społecznych, komunikacji oraz narzędziach terapii medycznej.

Program studiów

Dwuletni program, obejmujący łącznie 120 punktów ECTS, realizowany będzie w instytucjach partnerskich: Uniwersytecie Jeana Monneta (Francja), Katolickim Uniwersytecie Portugalii w Porto (Portugalia) oraz Uniwersytecie Śląskim (Polska). Ostatni semestr studenci spędzą w wybranej przez siebie lokalizacji. Program nauczania obejmuje kursy podstawowe i specjalistyczne, obowiązkową mobilność i będzie prowadzony w języku angielskim.

Innowacyjne elementy nauczania

Nauczanie w ramach programu DIGICREA kładzie nacisk na współpracę studentów, tworząc interdyscyplinarne zespoły realizujące prace audiowizualne. Kluczowe komponenty obejmują:

  • Grupy producenckie i artystyczne: tworzenie zespołów nadzorowanych, wyjaśniających wkład każdego studenta.
  • Pracę praktyczną i integrację działań z obecną technologią: angażowanie studentów w praktyczną pracę z wykorzystaniem najnowszych technologii i sprzętu.
  • Współpracę branżowa: nawiązywanie współpracy z instytucjami i firmami w celu uzyskania wglądu w rynek światowy, m.in. dzięki współpracy z UBISOFT, Cycling74, Netflix oraz domami producenckimi.

Zastosowania rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości

Program przygotuje również studentów do zastosowania rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w różnych sektorach. Podczas poszczególnych semestrów studenci będą łączyć nabywanie wiedzy teoretycznej z kształceniem umiejętności praktycznych. W kolejnych semestrach osoby studiujące będą pogłębiać swoją wiedzę z produkcji dźwięku, obrazu, filmu i gier wideo, kompozycji, technik studyjnych, multimediów, animacji, elementów informatyki i AI stosowane w obszarze sztuki.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do aplikowania i uczestniczenia w tej unikalnej edukacyjnej przygodzie, która otworzy przed Wami nowe możliwości i horyzonty w dziedzinie twórczości audiowizualnej.

————-

Międzynarodowe studia II stopnia „Digital Creativity Art & Science European Master” (DIGICREA) na Uniwersytecie Śląskim dofinansowane z programu Erasmus Mundus Joint Masters

Na zdjęciu widać studio audio oraz komputer z obrazem kobiety z perłą. Na ścianie widać powieszone gitary. studio posiada masę głośników oraz komputerówfot. Caught In Joy| Unsplash

return to top