Od 1 do 30 września 2016 roku w Bibliotece Śląskiej (Katowice, pl. Rady Europy 1) będzie prezentowana wystawa „Dyplomy 2015: Projektowanie graficzne” stanowiąca wybór najlepszych prac dyplomowych zrealizowanych w 2015 roku w Zakładzie Projektowania Graficznego Instytutu Sztuki Uniwersytetu Śląskiego. Autorzy prac to w głównej mierze ambasadorowie książki, których realizacje świadczą o bogatej różnorodności podejścia do tematu projektowania pozycji wydawniczych. Wśród tegorocznych projektów znalazły się opracowania publikacji dla dzieci, młodzieży i dorosłych:
- „154 oblicza pieniądza” Małgorzaty Tajnert – almanach o walutach świata,
- „Historia damskiej bielizny” Izabeli Lankocz,
- „Sturm & drang” Agnieszki Chylińskiej – tomik poezji Joanny Dziwak,
- „Emma” Angeliki Kubicz – powieść Jane Austen,
- „Monografia teatru Heliotrop” Teresy Chrzanowskiej,
- „Kot ma psa” Eli Pawłowskiej – książka Alicji Baluch o (i dla) młodzieży.
Kolejne dyplomy przypominają, że projektowanie graficzne nie zajmuje się wyłącznie książką, choć jest ona ich elementem. Dyplom Patrycji Warzeszki – identyfikacja wizualna grupy „Anonimowi artyści” zawierająca album prac i „Autopromocja” Ewy Chorążak z portfolio wydanym w formie książki. Plakat reklamowy jest częścią dyplomu Katarzyny Krawczyk „Identyfikacja wizualna firmy Famak”, z kolei o nowych mediach nie zapomniały: Martyna Sobolewska w dyplomie „Identyfikacja wizualna Przeglądu Twórczości Studentów A Rt+” i Małgorzata Szram „Identyfikacja wizualna firmy Menos”. W obydwu dyplomach zostały uwzględnione projekty stron internetowych.
Promotorami prezentowanych dyplomów są: dr hab. Tomasz Kipka (kurator wystawy), dr hab. Stefan Lechwar, dr hab. Łukasz Kliś i dr hab. Sebastian Kubica.