Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

„Wstęp do tutoringu akademickiego” – szkolenie

15.05.2024 - 12:14, aktualizacja 20.05.2024 - 13:48
Redakcja: K.S

Centrum Dydaktyki Uniwersytetu Otwartego w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach organizuje szkolenie pt. „Wstęp do tutoringu akademickiego”.

Szkolenie odbędzie się 21 maja 2024 roku w godz. 12.00–15.00 w budynku spinPLACE (ul. Bankowa 5, Katowice). Poprowadzi je dr Dorota Prysak – adiunkt na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach; tutor w ramach projektu „Mistrzowie dydaktyki” oraz promotor prac naukowych przygotowywanych przez studentów, Akredytowany Praktyk Tutoringu.

Celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników ze współczesnymi praktykami pracy indywidualnej ze studentem w ramach modelu tutorskiego. Po zakończonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił opisać współczesne podejścia do idei edukacji spersonalizowanej, będzie umiał wyjaśnić reguły formalne prowadzenia tutoringu na UŚ, zapozna się z przykładowymi narzędziami tutoringowymi.

Efekty kształcenia i korzyści dla uczestnika:

  • wiedza na temat teoretycznych podstaw tutoringu,
  • umiejętność utworzenia kontraktu zajęć tutorskich,
  • umiejętność budowania relacji z podopiecznymi,
  • umiejętność zastosowania zasady pracy projektowej wraz z omówieniem przykładów,
  • umiejętność prawidłowego udzielania informacji zwrotnej podopiecznym.

Harmonogram szkolenia

  • MODUŁ I: wprowadzenie do tutoringu od strony koncepcyjnej – omówienie idei, celów oraz modeli tutoringu, mentoring akademicki, coaching, podobieństwa i różnice; omówienie modelu kompetencji tutora;
  • MODUŁ II: kontrakt w procesie edukacji spersonalizowanej – kontrakt i jego rola w procesie tutoringu; kluczowe elementy kontraktu;
  • MODUŁ III: pytania jako narzędzie pracy tutorskiej, aktywne słuchanie jako podstawa zadawania efektywnych pytań w tutoringu;
  • MODUŁ IV: projekt jako narzędzie skoncentrowane na uzyskaniu konkretnego efektu, problemy i potrzeby na jakie może odpowiadać projekt, podstawowe cechy projektu oraz zestaw umiejętności, które nabędzie lub rozwinie podopieczny w procesie tutoringu.
  • MODUŁ V: udzielanie informacji zwrotnej – co to jest informacja zwrotna i do czego ona służy, zasady udzielania skutecznej informacji zwrotnej, modele użyteczne w udzielaniu informacji zwrotnej, wyrażania krytyki, praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem informacji zwrotnej.

return to top