W sobotę 3 września 2016 r. na terenie Centrum Edukacji i Biznesu „Nowe Gliwice” odbyła się uroczysta gala Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej, podczas której ogłoszono wyniki konkursu „Marka – Śląskie” oraz wręczono nagrody. W tegorocznej edycji w kategorii nauka laureatem został Uniwersytet Śląski w Katowicach. Nagroda jest docenieniem za znaczący wkład w rozwój województwa śląskiego.
W imieniu uczelni statuetkę odebrali prorektor ds. współpracy międzynarodowej i krajowej dr hab. prof. UŚ Tomasz Pietrzykowski oraz dyrektor Centrum ds. Projektów i Współpracy z Gospodarką Dariusz Laska.
Konkurs „Marka – Śląskie” ma na celu promowanie najlepszych przedsiębiorstw, instytucji, organizacji, samorządów czy przedsięwzięć, które swój sukces osiągnęły nie tylko dzięki dobrej koniunkturze i ciężkiej pracy, ale także w oparciu o wyrafinowany marketing i planowane budowanie marki. Wyróżnienia mają przyczynić się do budowania pozytywnego wizerunku województwa i tożsamości regionalnej. Nagroda „Marka – Śląskie” jest podziękowaniem za znaczący wkład w rozwój województwa śląskiego i ma charakter honorowy.
Nagrodę przyznaje się w trzynastu kategoriach:
- gospodarka,
- nauka,
- kultura,
- dziedzictwo kulturowe regionu,
- sport,
- turystyka i rekreacja,
- produkt,
- usługa,
- zdrowie,
- organizacje pozarządowe,
- społeczna odpowiedzialność biznesu,
- media,
- osobowość roku.
W kategorii osobowość roku doceniony został Tadeusz Donocik, prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, a także prezes Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Śląskiego.