30 września 2024 roku w godz. 12.15–15.15 odbędą się warsztaty online kierowane do nauczycielek i nauczycieli akademickich, którzy chcą rozwinąć swój warsztat, urozmaicić swoje zajęcia i zaangażować osoby studiujące na poszczególnych etapach procesu uczenia (się).
Warsztaty mają na celu rozpoznanie swojego stylu uczenia oraz podkreślenie znaczenia aktywnych metod w pracy dydaktycznej, kształtowanie umiejętności usprawniania aktywnego nauczania, poznanie zasad, narzędzi oraz metod aktywizujących w dydaktyce akademickiej, a także poznanie twórczych i kreatywnych rozwiązań w pracy dydaktycznej nauczycielki/nauczyciela akademickiego.
Dzięki szkoleniu uczestnik uświadomi sobie własny styl uczenia i znaczenia aktywizujących metod pracy w dydaktyce akademickiej, pozna sposoby usprawniające aktywne nauczanie oraz wzbogaci swój warsztat pracy o aktywizujące metody pracy dydaktycznej.
Program szkolenia
Temat 1:
Aktywizacja w dydaktyce akademickiej – podstawy teoretyczne oraz dobre praktyki.
Teoretyczne podstawy związane z aktywizacją w pracy nauczycielki/nauczyciela akademickiego:
- po co i jak wprowadzać aktywne nauczanie;
- problemy i wątpliwości związane z aktywnym uczeniem się;
- najważniejsze aspekty aktywnego nauczania;
- sposoby na podtrzymanie uwagi oraz aktywności na zajęciach.
Dobre praktyki – inspirujące przykłady aktywizacji:
- 10 sposobów na usprawnienie aktywnego nauczania;
- warsztat rozwijający umiejętność wprowadzenia metod aktywnych w nauczaniu (np. 6 twórczych kapeluszy).
Temat 2:
Praktyczny wymiar aktywizacji w dydaktyce szkoły wyższej.
Aktywizacja na zajęciach – praca z tekstem – zmora czy sposób na aktywizację grupy?
Dyskusja.
Warsztat ukazujący wartość i znaczenie aktywnej pracy z tekstem – gra symulacyjna „Zespół Redakcyjny”.
Aktywizacja w pracy dydaktyki szkoły wyższej a sukcesy i porażki – dobre praktyki i inspiracje (wymiana doświadczeń uczestników oraz osób prowadzących – metoda 3-2-1, metoda Walta Disneya i in.).
Prowadzącą spotkanie jest dr Mariola Sułkowska-Janowska, prof. UŚ z Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Do udziału w warsztatach wymagana jest rejestracja.