Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Szkolenie pt. „Zastosowanie AI w dydaktyce”

17.09.2025 - 09:19, aktualizacja 17.09.2025 - 09:19
Redakcja: OO

26 września 2025 roku odbędzie się szkolenie online pt. „Zastosowanie AI w dydaktyce”, które poprowadzi dr Monika Karwacka.

Celem jest rozwinięcie praktycznych umiejętności korzystania z AI w pracy dydaktycznej, ze szczególnym naciskiem na precyzyjne formułowanie promptów oraz efektywną integrację narzędzi w procesie tworzenia treści edukacyjnych, scenariuszy zajęć i systemów ewaluacji.

Agenda szkolenia (4 godziny):

  • 9.00–9.10 Wprowadzenie
    Przedstawienie celów szkolenia, roli rozwiązań opartych na AI w pracy dydaktycznej oraz korzyści płynących z ich zastosowania w procesie tworzenia sylabusów, materiałów edukacyjnych, scenariuszy zajęć oraz ewaluacji.
  • 9.10–9.50 Prezentacja narzędzi i technik promptowania
    Szczegółowe omówienie funkcjonalności narzędzi do tworzenia treści, wizualizacji i ewaluacji. Zostaną wyjaśnione zasady precyzyjnego formułowania promptów, które umożliwiają optymalne wykorzystanie potencjału tych technologii w kontekście tworzenia treści edukacyjnych.
  • 9.50–10.00 Przerwa
  • 10.00–1100 Sesja praktyczna I: Tworzenie sylabusów i materiałów edukacyjnych
    Uczestnicy opracują fragmenty sylabusów i materiały dydaktyczne przy użyciu omawianych narzędzi. Zadanie obejmuje zastosowanie precyzyjnego promptowania, dzięki któremu AI wygeneruje propozycje treści kursowych, struktury zajęć oraz materiałów wspierających proces nauczania.
  • 11.00–11.10 Krótka przerwa
  • 11.10–12.10 Sesja praktyczna II: Opracowywanie scenariuszy zajęć
    Uczestnicy stworzą scenariusze zajęć i plany dydaktyczne, integrując wyniki pracy AI. W tej sesji wykorzystane zostaną narzędzia takie jak ChatGPT, Claude oraz Gamma app, aby zaprojektować interaktywne i angażujące lekcje, dostosowane do potrzeb akademickich odbiorców.
  • 12.10–12.20 Przerwa
  • 12.20–13.00 Sesja praktyczna III: Ewaluacja i integracja rozwiązań AI w pracy dydaktycznej
    Uczestnicy opracują narzędzia do ewaluacji i monitorowania efektów dydaktycznych, wykorzystując m.in. Invideo, Midjourney oraz Google AI. Celem sesji jest zintegrowanie wcześniej opracowanych treści z systemami oceny i feedbacku, co pozwoli na usprawnienie procesu ewaluacji oraz dalszą optymalizację działań dydaktycznych.

return to top