18 i 19 czerwca w godz. 9.45–14.30 będzie odbywało się szkolenie „Tutoring: poziom rozszerzony”.
Skierowane jest ono do osób, które ukończyły „Wstęp do tutoringu akademickiego” lub inne szkolenie podstawowe, a także dla tych, którzy rozpoczęli już pracę tutorską.
Celem wydarzenia jest poszerzenie wiedzy i umiejętności nauczycieli i nauczycielek akademickich Uniwersytetu Śląskiego w zakresie praktyk pracy indywidualnej ze studentem w ramach modelu tutorskiego. W rezultacie uczestniczki i uczestnicy poznają metodę eseju oraz rożne typy pytań. Ponadto treści szkolenia będą dotyczyć kwestii komunikacji z tutee, zakłóceń oraz ewaluacji procesu oraz autoewaluacji tutora. Po zakończonym szkoleniu uczestnik będzie potrafił wskazać cechy eseju tutoringowego, formułować tematy esejów dla podopiecznych, rozwiązywać zakłócenia, a także oceniać skończony cykl tutoringowy oraz własny rozwój tutora.
Szkolenie realizowane będzie w formie zdalnej na platformie MS Teams.
Harmonogram szkolenia
Dzień 1
- 9.45–12.00 – Integracja grupy i wstęp
Moduł I: Długoterminowe kształtowanie relacji tutorskiej – mapa asertywności.
Prowadzenie: dr hab. Tomasz Kubalica. - 12.15–14.30
Moduł II: Doskonalenie efektywnej komunikacji w tutoringu – rola pytań.
Prowadzenie: dr Dariusz Olesiński.
Dzień 2
- 9.45–12.00
Moduł III: Esej naukowy jako narzędzie pracy tutorskiej
Prowadzenie: dr Magdalena Christ. - 12.15–14.30
Moduł IV: Zakłócenia, (auto)ewaluacja i rozwój tutora.
Zakończenie i podsumowanie
Prowadzenie: dr Justyna Budzik
Udział w wydarzeniu jest możliwy po wcześniejszej rejestracji.