Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

DIGICREA – Digital Creativity Art&Science European Master Program

14.03.2025 - 11:19, aktualizacja 14.03.2025 - 11:20
Redakcja: IR

Program: Erasmus Mundus Joint Masters

Dofinansowanie dla projektu: 3 777 600,00 EUR

Dofinansowanie dla UŚ: 361 000,00 EUR

Jednostka realizująca projekt w UŚ: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji

Koordynator Projektu: dr. hab. Adrian Robak, prof. UŚ

Okres realizacji projektu: 01.10.2024 r. – 30.09.2030 r.

Strona www projektu: https://master-digicrea.univ-st-etienne.fr/en/index.html

Cel projektu:

Celem projektu jest wprowadzenie programu studiów magisterskich Digital Creativity Art & Science, który odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na interdyscyplinarną wiedzę specjalistyczną w zakresie tworzenia treści audiowizualnych. Ta innowacyjna inicjatywa bada przyszłe narracje w sztuce interaktywnej, filmach, grach i rozszerzonej rzeczywistości, przewidując różnorodne zastosowania w sztuce, rozrywce, biznesie, edukacji, turystyce, kwestiach społecznych, komunikacji i narzędziach terapii medycznej.

Założenia projektu:

Program studiów obejmie 2 lata oraz 120 punktów ECTS. Realizowany będzie przez instytucje: Uniwersytet Jeana Monneta (Francja) – Lider, Katolicki Uniwersytet Portugalski w Porto (Portugalia), Uniwersytet Śląski (Polska) oraz wybraną lokalizację na ostatni semestr. Program nauczania obejmuje standardowe kursy podstawowe i obowiązkową mobilność i jest prowadzony w języku angielskim w celu ujednolicenia doświadczenia edukacyjnego.

Innowacyjne elementy nauczania kładą nacisk na współpracę studentów, tworząc interdyscyplinarne zespoły do prac audiowizualnych. Wstęp wymaga kandydatów z czterech obszarów tematycznych. Kluczowe elementy obejmują:

  • Grupy producenckie i artystyczne: Tworzenie zespołów kierowanych przez nadzór, wyjaśniających wkład każdego ucznia.
  • Praca praktyczna i integracja technologii: Angażowanie uczniów w praktyczną pracę z wykorzystaniem najnowszych technologii i sprzętu.
  • Współpraca z przemysłem: Nawiązywanie partnerstw z instytucjami i firmami w celu uzyskania wglądu w rzeczywistość.

Program nauczania przygotowuje studentów do zastosowań rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w różnych sektorach, które będą zgodne z potrzebami społecznymi (a także trendami Metaverse). Semestry łączą wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne. Pierwszy semestr obejmuje teorię, dźwięk, muzykę, obraz i gry wideo. Kolejne semestry zagłębiają się w produkcję filmową i specjalizacje, a zwieńczeniem czwartego semestru jest pisanie akademickie, interdyscyplinarne studia i projekt magisterski. Czas trwania programu, dystrybucja punktów i język nauczania zapewniają standaryzowane doświadczenie, pozycjonując absolwentów do sukcesu w dynamicznym krajobrazie.

W skład konsorcjum wchodzą:

  1. Universite Jean Monnet Saint-Etienne – Lider.
  2. Uniwersytet Śląski w Katowicach – Partner.
  3. Universidade Catolica Portuguesa – Partner.

 

return to top