Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Pedagog specjalny z przyszłością – doskonalenie kadry akademickiej w zakresie realizacji standardu kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego, nauczyciela logopedy i nauczyciela prowadzącego zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

22.04.2025 - 13:03, aktualizacja 22.04.2025 - 13:03
Redakcja: IR

Program:
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Priorytet: FERS.01 Umiejętności

Działanie: FERS.01.04 Rozwój systemu edukacji

Nabór nr FERS.01.04-IP.05-009/24 – Doskonalenie kadry akademickiej w zakresie standardów kształcenia przygotowującego do zawodu nauczyciela.

Wartość projektu: 1 718 987,76 PLN

Wartość dofinansowania dla UŚ: 737 774,70 PLN

Okres realizacji projektu: 01.03.2025 – 30.09.2027 r.

Koordynatorka: dr Ilona Fajfer-Kruczek

Jednostka realizująca projekt: Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji

Kontakt do Biura Projektu

Biuro Projektu zlokalizowane jest w budynku dostępnym architektonicznie.

Informacja na temat dostępności architektonicznej miejsc, w których realizowane są działania w ramach projektu:

Dostępność architektoniczna w świetle Ustawy o zapewnianiu dostępności podmiotów publicznych osobom ze szczególnymi potrzebami oznacza, że w budynku:

  • nie ma barier w komunikacji pionowej i poziomej,
  • zapewniono środki techniczne, które pozwalają skutecznie i samodzielnie pokonywać bariery,
  • zapewniono informację na temat rozmieszczenia pomieszczeń dostępną różnymi kanałami komunikacji/ zmysłami
  • zapewniono możliwość przebywania z psem asystującym,
  • opracowano warunki ewakuacji z uwzględnieniem szczególnych potrzeb oraz wyznaczono miejsca bezpiecznego oczekiwania na pomoc.

Celem projektu jest wsparcie środowisk uczelni wyższych w prowadzeniu kształcenia zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego, nauczyciela logopedy i nauczyciela prowadzącego wczesne wspomaganie rozwoju.

W ramach projektu uczestnicy z jednej strony będą mogli spojrzeć na kształcenie w sposób całościowy – z punktu widzenia wymogów związanych ze standardem kształcenia. Z drugiej strony lepiej zrozumieją własną rolę w tym procesie. Zaplanowany cykl szkoleń będzie płaszczyzną do dzielenia się dobrymi praktykami, wzajemnej inspiracji, wymiany wiedzy i współpracy.

Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie projektu, informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Uczelni z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późniejszymi zmianami), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Instytucji Pośredniczącej: /MIR/SkrytkaESP lub /NCBiR/SkrytkaESP.

return to top