Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Numer wniosku: FERS.01.06-IP.05-0007/24
Program: Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
Priorytet: FERS.01 Umiejętności
Działanie: 01.06 Edukacja włączająca
Nabór nr FERS.01.06-IP.05-0007/24 – Kompleksowe wsparcie poradni psychologiczno-pedagogicznych
Wartość projektu: 5 520 108,00 PLN
Wartość dofinansowania dla UŚ: 5 520 108,00 PLN
Okres realizacji projektu: 01.04.2025 – 31.03.2028 r.
Koordynatorka: prof. dr hab. Zenon Gajdzica
Jednostka realizująca projekt: Wydział Nauk Społecznych
Kontakt do Biura Projektu
- e-mail: perspektywa3p@us.edu.pl
- nr telefonu: 32 359 18 16
Informacja na temat dostępności architektonicznej miejsc, w których realizowane są działania w ramach projektu.
Dostępność architektoniczna w świetle Ustawy o zapewnianiu dostępności podmiotów publicznych osobom ze szczególnymi potrzebami oznacza, że w budynku:
- nie ma barier w komunikacji pionowej i poziomej,
- zapewniono środki techniczne, które pozwalają skutecznie i samodzielnie pokonywać bariery,
- zapewniono informację na temat rozmieszczenia pomieszczeń dostępną różnymi kanałami komunikacji/zmysłami,
- zapewniono możliwość przebywania z psem asystującym,
- opracowano warunki ewakuacji z uwzględnieniem szczególnych potrzeb oraz wyznaczono miejsca bezpiecznego oczekiwania na pomoc.
GRUPA DOCELOWA
- publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne,
- pracownicy i współpracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych.
CELE PROJEKTU to:
- wdrożenie zmian organizacyjnych w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, na terenie piętnastu województw, umożliwiających wdrożenie podejścia opartego na model biopsychospołecznym, zwiększenie efektywności współpracy poradni z działającymi na terenie powiatu podmiotami z wykorzystaniem Modelu Wsparcia Międzysektorowego, wypracowanego w ramach projektu, realizowanego przez Uniwersytet Śląski w poprzedniej perspektywie finansowej UE oraz zwiększania dostępności usług poradni, w tym specjalistycznych dla osób potrzebujących wsparcia,
- uzupełnienie zasobów w zakresie wyposażenia poradni, niezbędnych do wdrożenia zmian organizacyjnych.
Cele zostaną osiągnięte poprzez:
- organizację szkoleń, superwizji, wsparcia eksperckiego skierowanego do pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych z terenu województwa,
- przyznanie w drodze konkurs grantów poradniom psychologiczno-pedagogicznym.
Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie projektu, informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Uczelni z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późniejszymi zmianami). Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Edukacji Narodowej, al. J. Ch. Szucha 25, 00-918 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Edukacji Narodowej: /MIR/SkrytkaESP lub /gn9u55ai9v/SkrytkaESP