Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Perspektywa 3P dla województwa lubelskiego

13.05.2025 - 14:28, aktualizacja 13.05.2025 - 14:28
Redakcja: IR

Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027

Numer wniosku: FERS.01.06-IP.05-0005/24

Program: Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027

Priorytet: FERS.01 Umiejętności

Działanie: 01.06 Edukacja włączająca

Nabór nr FERS.01.06-IP.05-0005/24 – Kompleksowe wsparcie poradni psychologiczno-pedagogicznych

Wartość projektu: 5 658 163,50 PLN

Wartość dofinansowania dla UŚ: 5 658 163,50 PLN

Okres realizacji projektu: 01.04.2025 – 31.03.2028 r.

Koordynatorka: dr Sabina Pawlik

Jednostka realizująca projekt: Wydział Nauk Społecznych

Kontakt do Biura Projektu

Informacja na temat dostępności architektonicznej miejsc, w których realizowane są działania w ramach projektu.

Dostępność architektoniczna w świetle Ustawy o zapewnianiu dostępności podmiotów publicznych osobom ze szczególnymi potrzebami oznacza, że w budynku:

  • nie ma barier w komunikacji pionowej i poziomej,
  • zapewniono środki techniczne, które pozwalają skutecznie i samodzielnie pokonywać bariery,
  • zapewniono informację na temat rozmieszczenia pomieszczeń dostępną różnymi kanałami komunikacji/zmysłami,
  • zapewniono możliwość przebywania z psem asystującym,
  • opracowano warunki ewakuacji z uwzględnieniem szczególnych potrzeb oraz wyznaczono miejsca bezpiecznego oczekiwania na pomoc.

GRUPA DOCELOWA

  • publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne,
  • pracownicy i współpracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych.

CELE PROJEKTU to:

  1. wdrożenie zmian organizacyjnych w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, na terenie piętnastu województw, umożliwiających wdrożenie podejścia opartego na model biopsychospołecznym, zwiększenie efektywności współpracy poradni z działającymi na terenie powiatu podmiotami z wykorzystaniem Modelu Wsparcia Międzysektorowego, wypracowanego w ramach projektu, realizowanego przez Uniwersytet Śląski w poprzedniej perspektywie finansowej UE oraz zwiększania dostępności usług poradni, w tym specjalistycznych dla osób potrzebujących wsparcia,
  2. uzupełnienie zasobów w zakresie wyposażenia poradni, niezbędnych do wdrożenia zmian organizacyjnych.

Cele zostaną osiągnięte poprzez:

  1. organizację szkoleń, superwizji, wsparcia eksperckiego skierowanego do pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych z terenu województwa,
  2. przyznanie w drodze konkurs grantów poradniom psychologiczno-pedagogicznym.

Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie projektu, informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Uczelni z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późniejszymi zmianami). Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Edukacji Narodowej, al. J. Ch. Szucha 25, 00-918 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Edukacji Narodowej: /MIR/SkrytkaESP lub /gn9u55ai9v/SkrytkaESP

return to top