Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

Konsultacje lekarskie dla pracowników, studentów i doktorantów uczelni

17.11.2020 - 16:19 aktualizacja 18.11.2020 - 10:11
Redakcja: AJS
Tagi: COVID-19

W ostatnim czasie na terenie Śląska uzyskanie szybkiej pomocy medycznej w przypadku podejrzenia zakażeniem SARS-CoV-2 jest coraz trudniejsze, szczególnie w przypadku osób, które nie posługują się językiem polskim. W związku z tym Uniwersytet Śląski w Katowicach, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników oraz studentów i doktorantów, podjął współpracę z przychodnią CenterMed w zakresie konsultacji lekarskich.

Już 18 listopada 2020 roku uruchomiona zostanie specjalna usługa telefonicznego dyżuru lekarskiego. Miesięcznie z nieodpłatnych teleporad będzie mogło skorzystać ok. 100 członków wspólnoty akademickiej[1].

Kim jest koordynator opieki i jak może pomóc?

W zakres usług włączona jest pomoc koordynatora opieki, z którym należy się skontaktować w celu umówienia konsultacji. Koordynator ustali termin teleporady w oparciu o takie kryteria, jak: dostępność, kolejka zgłoszeń, a także poziom pilności zgłaszanej sprawy. Na życzenie udzieli również informacji o prawach przysługujących pacjentowi w ramach publicznego systemu opieki zdrowotnej (lekarze podstawowej opieki zdrowotnej – POZ) oraz wskazówek w zakresie rezerwacji teleporady w przychodni POZ.

Jak umówić się na konsultacje?

  1. W celu umówienia teleporady należy skontaktować się telefonicznie z koordynatorem opieki – nr tel. 32 723 29 02:
    • nawiązanie połączenia możliwe jest w godzinach dyżuru,
    • w przypadku zajętej linii można oczekiwać na połączenie lub zostawić „prośbę o kontakt”,
    • nawiązując połączenie poza godzinami dyżuru, otrzymamy informację o aktualnych godzinach dyżuru oraz informację o stronach internetowych, na których znajdują się aktualne wytyczne w zakresie postępowania.
  2. Koordynator opieki:
    • uzyskuje od pacjenta dane podlegające raportowaniu oraz dane osobowe niezbędne do udzielenia teleporady,
    • umawia termin konsultacji w ramach wyznaczonych godzin dyżuru,
    • dodatkowo, niezależnie od teleporady, może udzielić informacji w zakresie umówienia wizyty w przychodni POZ.
  3. W terminie umówionej teleporady lekarz oddzwania do pacjenta.
  4. Jeśli pacjent nie posiada prawa do świadczeń (weryfikacja w systemie EWUŚ) – lekarz wysyła na wskazany przez pacjenta adres e-mail informację, na podstawie której można zgłosić się do koordynatora ze strony uczelni w celu umówienia wykonania testu w kierunku koronawirusa.

Harmonogram dyżurów dostępny jest na stronie: us.edu.pl/uczelnia/status-zabezpieczen-covid-19/.


[1] Średnia miesięczna liczba godzin dyżurów: 25. Średni czas trwania teleporady to ok. 10–15 minut w przypadku teleporady w języku polskim oraz ok. 15–20 minut w przypadku teleporady w języku angielskim. Średnia liczba teleporad w ciągu godziny: 4.

Telefon komórkowy i stetoskop lekarski

return to top