Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polish
  • English
  • Français

Misja i zasady działania

Drogi Studencie, Doktorancie, Uczestniku innych form kształcenia na Uniwersytecie Śląskim,

najważniejsze, co chcę Ci przekazać, to żebyś nie obawiał się zgłaszać problemów, z którymi spotykasz się w naszej wspólnocie akademickiej.

Dyskrecja i lojalność

Podstawowymi zasadami działania mojego zespołu są dyskrecja i lojalność. Kiedy otrzymamy od Ciebie zgłoszenie, przeanalizujemy problem i powiemy Ci, co można zrobić. Nie podejmiemy interwencji u pracowników uczelni nie informując Cię i nie uzgadniając z Tobą na czym będzie ona polegała. Nie ujawnimy Twoich danych osobowych bez Twojej zgody. Ponieważ jednak często podjęcie interwencji bez ujawniania danych osobowych będzie niemożliwe, powiadomimy Cię o tym i poczekamy na Twoją decyzję.

Zgłoszenia i czas udzielenia odpowiedzi

Chcemy Ci obiecać, że Twoje zgłoszenie nie zostanie bez odpowiedzi. Wiadomości zwrotnej spodziewaj się w ciągu siedmiu dni. Nie gwarantujemy Ci, że sprawę uda się załatwić na Twoją korzyść, ale z pewnością postaramy się rozpoznać problem i pomóc tak bardzo jak to możliwe.

Aby nasza współpraca była efektywna, prosimy o dokonywanie zgłoszeń zgodnie z zamieszczoną na stronie instrukcją – pomaga to uporządkować działania i zapewnia właściwy czas odpowiedzi. Pamiętaj także, że nie rozpatrujemy zgłoszeń anonimowych.

Zanim do nas napiszesz

W naszym działaniu kierujemy się także zasadą, by nie zastępować innych pracowników uczelni w wykonywaniu ich zadań ani studentów, doktorantów i uczestników innych form kształcenia w aktywnym prowadzeniu własnych spraw. Zanim skontaktujesz się z Rzecznikiem, zwróć się – w zależności od tego, czego dotyczy Twoja sprawa – do pracownika dziekanatu, prowadzącego zajęcia, promotora czy dyrektora kierunku. Upewnij się, że zrobiłeś wszystko, co mogłeś zrobić samodzielnie. Jeśli natrafisz na przeszkody, poczujesz się nieszanowany lub zagrożony, uznasz, że Twoje prawa zostały naruszone – napisz do nas.

Misja

Stanowisko Rzecznika praw studenta i doktoranta UŚ zostało utworzone w celu zapewnienia ochrony Twoich praw. Misją Rzecznika jest dokonywanie interwencji, udzielania wsparcia i podejmowanie mediacji w sytuacjach konfliktowych i kryzysowych. W znaczeniu wspólnotowym zaś – działania na rzecz podnoszenia standardów traktowania studentów, doktorantów i uczestników innych form kształcenia.

Rzecznik praw studenta i doktoranta UŚ
Agnieszka Bielska-Brodziak

Jak zgłosić sprawę?

return to top