Współczesna edukacja szkolna jest nierozerwalnie związana z pracą z grupą zróżnicowaną, w której osoby uczące się reprezentują różne poziomy umiejętności, style uczenia się czy potrzeby edukacyjne (związane m.in. ze stopniem sprawności, doświadczeniem migracyjnym czy wybitnymi zdolnościami). Jak w takich warunkach pracować z satysfakcją dla siebie i osób uczących się wykorzystując ocenę funkcjonalną? Na czym ona polega i w jaki sposób ocena funkcjonalna może wspierać indywidualizację procesu nauczania? Między innymi na te pytania poszukamy odpowiedzi w trakcie panelu dyskusyjnego: Ocena funkcjonalna w pracy nauczyciela – perspektywa pracy z grupą zróżnicowaną. W trakcie spotkania paneliści i panelistki podzielą się swoimi doświadczeniami oraz skutecznymi strategiami wykorzystania oceny funkcjonalnej w codziennej pracy nauczycielskiej. Porozmawiamy o tym, jak odejść od sztywnej oceny „słabych wyników” na rzecz zrozumienia barier i możliwości osoby uczącej się, co sprzyja włączającemu i skutecznemu nauczaniu, szczególnie w grupach zróżnicowanych.