Statystyka
Zgodnie ze Statutem UŚ, celem działania rzecznika jest zapewnienie ochrony praw studentów, doktorantów, uczestników studiów podyplomowych i innych form kształcenia.
Do zadań rzecznika należy w szczególności:
- podejmowanie interwencji na rzecz tych osób (sprawy indywidualne), a także
- przedstawianie organom Uniwersytetu problemów związanych z ich sytuacją i upowszechnianie wiedzy o ich prawach (sprawy systemowe).
Poniższe tabele przedstawiają liczbę spraw indywidualnych oraz spraw systemowych prowadzonych przez Rzecznika od roku akademickiego 2020/2021.
Zakres | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023 |
---|---|---|---|
komunikacja z pracownikami | 32 | 22 | 10 |
współpraca z promotorami | 13 | 11 | 29 |
zajęcia | — | — | 19 |
egzaminy | 32 | 22 | 22 |
powtarzanie zajęć i skreślenia | 14 | 13 | 34 |
komunikacja z pracownikami | 32 | 22 | 10 |
sprawy finansowe i socjalne | 25 | 13 | 19 |
postępowania dyscyplinarne | 6 | 1 | 0 |
nadużycia psychiczne – nękanie, zastraszanie, upokarzanie | 5 | 0 | 8 |
wewnętrzne spory studentów i doktorantów | 7 | 6 | 12 |
inne | 40 | 32 | 42 |
ogółem | 174 | 120 | 195 |
W sumie od 1.09.2020 r. do 30.09.2023 r. – 489 spraw indywidualnych.
Kategoria „zajęcia” w statystykach RPSiD wyróżniana jest od roku akademickiego 2022/2023. W poprzednich latach sprawy dotyczące zajęć były klasyfikowane w innych kategoriach, najczęściej „komunikacji z pracownikami”.
Zakres | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023 |
---|---|---|---|
ogółem | 28 | 24 | 27 |