Status zabezpieczeń COVID-19
POZIOM 3
POZIOM ZAGROŻENIA 3
Sytuacja kryzysowa. Uczelnia pracuje w formie zdalnej z wyłączeniem jednostek koniecznych do zachowania ciągłości funkcjonowania. Mobilność wstrzymana. Zakaz kwaterowania. Kontakt zdalny.
OGÓLNE WYTYCZNE
RYGOR SANITARNY
częsta dezynfekcja rąk; bezwzględne zachowanie odległości co najmniej 1,5 m; bezwzględne zakrywanie nosa i ust. Stosowanie przegród. Bezwzględne ograniczenie kontaktów do minimum. Zawieszenie korzystania z sal dydaktycznych, częste wietrzenie pomieszczeń, częsta dezynfekcja powierzchni, sanitariatów
DYDAKTYKA
zajęcia wyłącznie zdalne
DOSTĘPNOŚĆ
uczelnia zamknięta dla osób trzecich, pracowników i studentów z wyjątkami określanymi przez rektora
ORGANIZACJA
spotkania organizacyjne wyłącznie zdalnie z ewentualnymi wyjątkami określanymi przez rektora
ADMINISTRACJA
praca zdalna z wyjątkiem jedynie stanowisk niezbędnych do zachowania ciągłości funkcjonowania uczelni określanymi przez rektora i kanclerza
WYDARZENIA
dopuszczalne wydarzenia wyłącznie zdalne
MOBILNOŚĆ
wyłącznie mobilności wirtualne
AKADEMIKI
zakaz kwaterowania, odwiedzin, opuszczania oraz ograniczenia w wewnętrznym funkcjonowaniu domów studenckich; dopuszczalne wykwaterowanie na zasadach określonych przez rektora, zakaz przemieszczania się mieszkańców pomiędzy DS/DA
SZCZEGÓŁOWE WYTYCZNE
Organizacja kształcenia
- Wszystkie zajęcia dydaktyczne odbywają się w formie zdalnej, jeśli to możliwe – zgodnie z harmonogramem.
- Wszystkie konsultacje prowadzone są zdalnie zgodnie z harmonogramem.
- Zaliczenia i egzaminy wyłącznie w formie zdalnej.
Informacji udziela Dział Kształcenia: dk@us.edu.pl.
Dokumentacja:
Wszystkie sprawy związane z tokiem studiów, które wymagały osobistej obecności w dziekanacie, w szczególności wnioski o przedłużenie sesji, rozliczenie semestru lub zatwierdzenia tematu pracy dyplomowej załatwiane w trybie zdalnym. Obowiązek dostarczania dokumentów w formie papierowej konieczny tylko wtedy, kiedy wynika to z obowiązujących przepisów.
W przypadku konieczności uzupełnienia oceny w indeksie lub w systemie USOS dziekanat spowoduje dokonanie takiego uzupełnienia w drodze kontaktu z właściwym egzaminatorem w oparciu o oceny wpisane do systemu USOS lub przesłany pocztą elektroniczną skan lub zdjęcie odpowiedniego wpisu w indeksie.
Organizacja i uczestnictwo w wydarzeniach
Bezwzględny zakaz organizacji wydarzeń w sposób stacjonarny i hybrydowy, dopuszczalne wyłącznie wydarzenia zdalne.
Informacji udziela Centrum Obsługi Studentów: dlastudenta@us.edu.pl.
Mobilność
Wyjazdy zagraniczne wstrzymane. Wyłącznie mobilności wirtualne. W przypadku trwających wyjazdów konieczny natychmiastowy kontakt z DWZ.
Informacje o procedurach związanych z odwołaniem lub przerwaniem wyjazdu: www.zdalny.us.edu.pl/pl/mobilnosc-miedzynarodowa.
Informacji udziela Biuro Rozliczeń Mobilności Międzynarodowych DWZ: brmm@us.edu.pl, tel.: 32 359 1868, 32 359 1400.
Wyjazdy w ramach wymiany edukacyjnej (Erasmus+, CEEPUS, umowy bilateralne, NAWA, itp.) wstrzymane. Wyłącznie mobilności wirtualne. W przypadku trwających mobilności konieczny natychmiastowy kontakt z Biurem Wymiany Międzynarodowej DWZ. Konieczne uwzględnienie zaleceń wprowadzanych w programach i projektach w przypadku odwołania lub przerwania mobilności.
Informacje o wyjazdach w ramach wymiany edukacyjnej: https://us.edu.pl/wspolpraca/wspolpraca-miedzynarodowa/mobilnosc-miedzynarodowa/
Informacji o wyjazdach w ramach wymiany edukacyjnej udziela Biuro Wymiany Międzynarodowej DWZ: international@us.edu.pl, tel.: 32 359 11 78.
Kontakt z Uczelnią
Kontakt wyłącznie zdalny.
Organizacja kształcenia
Zajęcia realizowane wyłącznie w sposób zdalny.
Organizacja i uczestnictwo w wydarzeniach
Bezwzględny zakaz organizacji wydarzeń w sposób stacjonarny i hybrydowy, dopuszczalne wyłącznie wydarzenia zdalne.
Informacji udziela Centrum Obsługi Studentów: dlastudenta@us.edu.pl.
Mobilność
Wyjazdy zagraniczne wstrzymane. Wyłącznie mobilności wirtualne. W przypadku trwających wyjazdów konieczny natychmiastowy kontakt z DWZ.
Informacje o procedurach związanych z odwołaniem lub przerwaniem wyjazdu: www.zdalny.us.edu.pl/pl/mobilnosc-miedzynarodowa.
Informacji udziela Biuro Rozliczeń Mobilności Międzynarodowych DWZ: brmm@us.edu.pl, tel.: 32 359 1868, 32 359 1400.
Wyjazdy w ramach wymiany edukacyjnej (Erasmus+, CEEPUS, umowy bilateralne, NAWA, itp.) wstrzymane. Wyłącznie mobilności wirtualne. W przypadku trwających mobilności konieczny natychmiastowy kontakt z Biurem Wymiany Międzynarodowej DWZ. Konieczne uwzględnienie zaleceń wprowadzanych w programach i projektach w przypadku odwołania lub przerwania mobilności.
Informacje o wyjazdach w ramach wymiany edukacyjnej: https://us.edu.pl/wspolpraca/wspolpraca-miedzynarodowa/mobilnosc-miedzynarodowa/
Informacji o wyjazdach w ramach wymiany edukacyjnej udziela Biuro Wymiany Międzynarodowej DWZ: international@us.edu.pl, tel.: 32 359 11 78.
Kontakt z uczelnią
- Komunikacja elektroniczna i telefoniczna. Najważniejsze informacje doktoranci otrzymują za pośrednictwem listy mailingowej.
- Raz na dwa tygodnie spotkania zespołu zarządzającego szkołą doktorską ze wszystkimi doktorantami na MS Teams.
- Wszystkie dokumenty dostarczane wyłącznie on-line. E-mail wysłany z adresu w domenie us.edu.pl jest traktowany jak podpisany dokument (o ile pozwalają na to procedury w danej sprawie).
Regulacje
https://us.edu.pl/szkola-doktorska/
Organizacja kształcenia
- Wszystkie zajęcia dydaktyczne odbywają się w formie zdalnej, jeśli to możliwe – zgodnie z harmonogramem.
- Wszystkie konsultacje prowadzone są zdalnie zgodnie z harmonogramem.
- Zaliczenia i egzaminy wyłącznie w formie zdalnej.
- Realizacja kształcenia z wykorzystaniem narzędzi rekomendowanych przez uczelnię.
Organizacja pracy
Realizacja obowiązków badawczych i organizacyjnych w formie zdalnej, z wyjątkiem jedynie stanowisk niezbędnych do zachowania ciągłości funkcjonowania uczelni określanymi przez rektora. Realizacja obowiązków dydaktycznych zgodnie z zasadami w zakresie organizacji kształcenia określonymi dla stanu zagrożenia 3, stosowanie ścisłego rygoru sanitarnego.
Pracownicy, którzy odbywają kwarantannę oraz pracownicy, którzy poddani zostali obowiązkowej izolacji w warunkach domowych mogą, za zgodą pracodawcy świadczyć pracę określoną w umowie o pracę w trybie pracy zdalnej i otrzymywać z tego tytułu wynagrodzenie.
Wniosek o wyrażenie zgody na pracę zdalną w czasie kwarantanny lub izolacji, stanowiący załącznik nr 1 [WZÓR WYRAŻENIA ZGODY NA PRACĘ ZDALNĄ W CZASIE KWARANTANNY LUB IZOLACJI], należy przekazać na adres: dzial.plac@us.edu.pl oraz do wiadomości: kadry@us.edu.pl.
Uczestnictwo w szkoleniach
Szkolenia prowadzone wyłącznie w formie zdalnej.
Informacji udziela Dział HR: dhr@us.edu.pl.
Mobilność
Wyjazdy zagraniczne wstrzymane. Wyłącznie mobilności wirtualne. W przypadku trwających wyjazdów konieczny natychmiastowy kontakt z DWZ.
Informacje o procedurach związanych z odwołaniem lub przerwaniem wyjazdu: www.zdalny.us.edu.pl/pl/mobilnosc-miedzynarodowa.
Informacji udziela Biuro Rozliczeń Mobilności Międzynarodowych DWZ: brmm@us.edu.pl, tel.: 32 359 1868, 32 359 1400.
Wyjazdy w ramach wymiany edukacyjnej (Erasmus+, CEEPUS, umowy bilateralne, NAWA, itp.) wstrzymane. Wyłącznie mobilności wirtualne. W przypadku trwających mobilności konieczny natychmiastowy kontakt z Biurem Wymiany Międzynarodowej DWZ. Konieczne uwzględnienie zaleceń wprowadzanych w programach i projektach w przypadku odwołania lub przerwania mobilności.
Informacje o wyjazdach w ramach wymiany edukacyjnej: https://us.edu.pl/wspolpraca/wspolpraca-miedzynarodowa/mobilnosc-miedzynarodowa/
Informacji o wyjazdach w ramach wymiany edukacyjnej udziela Biuro Wymiany Międzynarodowej DWZ: international@us.edu.pl, tel.: 32 359 11 78.
Konkursy NA
Konkursy na stanowiska NA prowadzone w formie zdalnej.
Informacji udziela Dział HR: dhr@us.edu.pl.
Organizacja pracy
Praca zdalna z wyjątkiem jedynie stanowisk niezbędnych do zachowania ciągłości funkcjonowania uczelni określanymi przez rektora i kanclerza.
Pracownicy, którzy odbywają kwarantannę oraz pracownicy, którzy poddani zostali obowiązkowej izolacji w warunkach domowych mogą, za zgodą pracodawcy świadczyć pracę określoną w umowie o pracę w trybie pracy zdalnej i otrzymywać z tego tytułu wynagrodzenie.
Wniosek o wyrażenie zgody na pracę zdalną w czasie kwarantanny lub izolacji, stanowiący załącznik nr 1 [WZÓR WYRAŻENIA ZGODY NA PRACĘ ZDALNĄ W CZASIE KWARANTANNY LUB IZOLACJI], należy przekazać na adres: dzial.plac@us.edu.pl oraz do wiadomości: kadry@us.edu.pl.
Informacji udziela Dział Spraw Osobowych i Socjalnych: kadry@us.edu.pl.
Zasady świadczenia pracy zdalnej:
- pracownik wykonujący pracę zdalną jest zobowiązany do wykonania zleconych zadań w obowiązującym go normalnie czasie pracy, w tym w szczególności: monitorowania poczty służbowej (bieżące prowadzenie korespondencji) oraz obsługi/korzystania ze służbowego telefonu komórkowego i/lub komputera (jeżeli takim dysponuje);
- pracownik jest zobowiązany do systematycznego przekazywania wyników zleconej pracy zdalnej za pośrednictwem mediów elektronicznych, a bezpośredni przełożony do bieżącej weryfikacji wykonanej pracy;
- bezpośrednich przełożonych pracowników Uniwersytetu zobowiązuje się do utrzymywania stałego kontaktu z pracownikiem wykonującym pracę zdalną
i nadzorowania efektów jego pracy; - pracę zdalną zleca pracownikowi bezpośredni przełożony [WZÓR POLECENIA PRACY ZDALNEJ].
Dodatkowe wytyczne do świadczenia pracy:
- W zakresie świadczenia pracy w miejscu wykonywania pracy w UŚ:
W przypadku świadczenia pracy w miejscu wykonywania pracy oprócz podstawowego czasu pracy dla pracowników wymienionych w § 34-35 regulaminu pracy UŚ, może być stosowany odpowiednio ruchomy lub równoważny czas pracy.
- W zakresie wykonywania pracy łączonej w jednym dniu (praca zdalna oraz świadczenie pracy w miejscu wykonywania pracy w UŚ):
W przypadku łączenia pracy zdalnej oraz świadczenia pracy w miejscu wykonywania pracy w jednym dniu należy uwzględnić, że czas dojazdu do miejsca zamieszkania zalicza się do czasu pracy.
W zakresie korespondencji i załatwiania spraw:
- ograniczenie do minimum bezpośrednich kontaktów pracowników w pracy;
- sprawy należy załatwiać za pomocą poczty elektronicznej;
- do obsługi korespondencji tradycyjnej (przyjmowanie dokumentacji z jednostek oraz od interesariuszy), przeznaczonej dla poszczególnych jednostek administracji ogólnouczelnianej (Rektorat) wyznacza się Kancelarię Ogólną;
- wszelką korespondencję zaadresowaną na odpowiednie jednostki należy przekazywać za pośrednictwem Kancelarii Ogólnej; pracownicy jednostek zobowiązani są do odbierania korespondencji z Kancelarii Ogólnej;
- dokumenty inne niż finansowe, które wymagają złożenia podpisów, do odwołania należy przesyłać jako skany (PDF) lub zdjęcia (JPG); proszę zadbać, aby potrzebne podpisy i pieczątki były wyraźne;
- dokumenty papierowe należy przesyłać wyłącznie pocztą wewnętrzną poprzez Kancelarię Ogólną;
- brak możliwości wstępu do budynku z wyjątkiem pracowników świadczących pracę stacjonarną.
Uczestnictwo w szkoleniach
Szkolenia prowadzone wyłącznie w formie zdalnej.
Informacji udziela Dział HR: dhr@us.edu.pl.
Mobilność
Wyjazdy zagraniczne wstrzymane. Wyłącznie mobilności wirtualne. W przypadku trwających wyjazdów konieczny natychmiastowy kontakt z DWZ.
Informacje o procedurach związanych z odwołaniem lub przerwaniem wyjazdu: www.zdalny.us.edu.pl/pl/mobilnosc-miedzynarodowa.
Informacji udziela Biuro Rozliczeń Mobilności Międzynarodowych DWZ: brmm@us.edu.pl, tel.: 32 359 1868, 32 359 1400.
Wyjazdy w ramach wymiany edukacyjnej (Erasmus+, CEEPUS, umowy bilateralne, NAWA, itp.) wstrzymane. Wyłącznie mobilności wirtualne. W przypadku trwających mobilności konieczny natychmiastowy kontakt z Biurem Wymiany Międzynarodowej DWZ. Konieczne uwzględnienie zaleceń wprowadzanych w programach i projektach w przypadku odwołania lub przerwania mobilności.
Informacje o wyjazdach w ramach wymiany edukacyjnej: https://us.edu.pl/wspolpraca/wspolpraca-miedzynarodowa/mobilnosc-miedzynarodowa/
Informacji o wyjazdach w ramach wymiany edukacyjnej udziela Biuro Wymiany Międzynarodowej DWZ: international@us.edu.pl, tel.: 32 359 11 78.
Rekrutacja NNA
Rekrutacja na stanowiska NNA prowadzona w formie zdalnej.
Informacji udziela Dział HR: dhr@us.edu.pl.
Kwaterowanie/wykwaterowanie
Zakaz kwaterowania nowych mieszkańców. Zakaz odwiedzin. Wdrożenie procedur szybkiego i bezpiecznego opuszczenia akademika (wykwaterowania) poprzez umówienie terminów drogą e-mailową lub telefoniczną. Podczas wykwaterowania kontakt bezpośredni mieszkańca wyłącznie z jednym pracownikiem.
Informacji udziela Centrum Obsługi Studentów: dlastudenta@us.edu.pl.
Zasady ogólne
Zakaz czasowego opuszczania DS/DA, zakaz czasowych wyjazdów mieszkańców, opuszczanie miejsca zamieszkania wyłącznie w celu zapewnienia niezbędnych spraw bytowych lub zdrowotnych, po uprzednim poinformowaniu administracji lub portierni, zakaz wychodzenia bez ważnej przyczyny (zdrowotnej) pomiędzy 23.00 a 6.00, kontakt z administracją wyłącznie telefonicznie lub e-mailowo.
Bieżące informacje znajdą Państwo w zakładce komunikaty na stronie: https://www.zdalny.us.edu.pl.
Pomieszczenia ogólnodostępne
Bezwzględne stosowanie rygoru sanitarnego. Możliwość przebywania w przestrzeniach ogólnodostępnych wyłącznie dwóch osób jednocześnie.
Płatności
Co do zasady płatności elektroniczne. W wyjątkowych sytuacjach, po wcześniejszym zgłoszeniu takiej konieczności administracji osiedla, dostępna będzie możliwość płatności za pośrednictwem terminala płatniczego.
Bieżące informacje znajdą Państwo w zakładce komunikaty na stronie: https://www.zdalny.us.edu.pl.
Wizyty gości
Zakaz wszelkich odwiedzin (również wśród mieszkańców osiedla akademickiego, pomiędzy akademikami/DA).
Dostęp do infrastruktury na potrzeby realizacji prac badawczych
Laboratoria zamknięte. Dostęp tylko w wyjątkowych przypadkach dla osób posiadających upoważnienie rektora (realizacja projektów badawczych, które nie mogą być zawieszone, naprawy awarii lub długotrwałe naprawy). Rejestracja osób przebywających w laboratorium i zapewnienie im odpowiednich środków ochrony osobistej.
Dostęp do infrastruktury na potrzeby realizacji zajęć dydaktycznych
Brak dostępu do infrastruktury BDA. Zajęcia prowadzone wyłącznie w formie zdalnej, część praktyczna w formie pokazów nagranych filmów.
Dostęp do infrastruktury na potrzeby realizacji prac dyplomowych
Brak dostępu do infrastruktury BDA w celu realizacji prac dyplomowych. Prace wyłącznie literaturowe i teoretyczne.
Sportowe zajęcia dydaktyczne
Zajęcia dydaktyczne wyłącznie w formie zdalnie.
Informacji udziela Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu: cwfis@us.edu.pl.
Sportowe zajęcia dodatkowe
(m.in. klub AZS, treningi pozadydaktyczne, organizacje studenckie)
Brak możliwości uprawiania stacjonarnej formy sportu na terenie uczelni.
Informacji udziela Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu: cwfis@us.edu.pl.
Wynajem
Obiekty sportowe nieczynne. Niemożliwy wynajem.
Informacji udziela Centrum Wychowania Fizycznego i Sportu: cwfis@us.edu.pl.
Pomieszczenia ogólnodostępne, w tym administracyjne
Ograniczona do minimum liczba osób przebywających w budynku. Ścisłe monitorowanie wejść i wyjść z budynku, bezwzględny rygor sanitarny.
Zakaz prowadzenia działalności gastronomicznej i innej wymienionej w komunikatach.
Częste monitorowanie stosowania pełnego rygoru sanitarnego (kierownicy DAG kampusów, Kierownik Organizacyjny).
Pomieszczenia dydaktyczne
Zakaz korzystania z sal dydaktycznych.