Welcome Point to szczególne miejsce na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, przygotowane z myślą o pracownikach z zagranicy zatrudnionych na naszej uczelni oraz o osobach, które są zainteresowane podjęciem pracy na UŚ. W punkcie można uzyskać najważniejsze praktyczne informacje na temat wymaganych dokumentów, zakwaterowania, ułatwień, a także możliwości, z jakich mogą korzystać nasi pracownicy.
Dodatkowo w grudniu 2021 roku uruchomiona została strona internetowa w języku angielskim, zawierająca najbardziej przydatne informacje o kraju, regionie i uczelni dla pracowników z zagranicy oraz dla potencjalnych zagranicznych kandydatów. Na stronie prezentowane będą m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania czy fotoreportaże z wycieczek i warsztatów.
Osoby chcące dowiedzieć się więcej na temat pobytu w Polsce i możliwościach, jakie daje praca na Uniwersytecie Śląskim, mogą odwiedzić punkt osobiście w Katowicach przy ul. Bankowej 14 w pokoju 415.
Welcome Point powstał w ramach projektu pn. „Come2US – profesjonalizacja i centralizacja obsługi pracowników zagranicznych w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach”, finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej.