Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Wspólnie w sytuacji zagrożenia COVID-19 – współpraca Instytutu Pedagogiki UŚ z gminami Metropolii

02.12.2020 - 11:21 aktualizacja 04.12.2020 - 12:57
Redakcja: OO
Tagi: koronawirus, współpraca

W ostatnim czasie Uniwersytet Śląski w Katowicach nawiązał oraz sformalizował współpracę z gminami Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (m.in. z gminą Bytom, Gliwice czy Ruda Śląska) w aspekcie wspólnych działań w sytuacji zagrożenia COVID-19.

Współpraca dotyczy realizacji badań, których intencją jest rzetelna diagnoza sytuacji społecznej w warunkach zagrożenia koronawirusem. Główny cel badań stanowi rozpoznanie wdrożonych rozwiązań oraz analiza potrzeb i problemów, przed którymi stanął system pomocy społecznej i pieczy zastępczej w obecnej sytuacji pandemicznej. Oferowana diagnoza skupia się również na sposobach, za pomocą których gminy radzą sobie z zapewnieniem realizacji zadań pomocy społecznej oraz rozwiązywaniem zaistniałych problemów i trudności. Rozpoznanie tych przeszkód i możliwości ich niwelowania może nie tylko pomóc lepiej poradzić sobie z bieżącą, trudną sytuacją, lecz także przygotować się na podobne scenariusze w przyszłości.

Badania prowadzone będą przez doświadczonych naukowców z Instytutu Pedagogiki UŚ oraz – w razie potrzeby – z udziałem specjalistów z innych, pokrewnych dyscyplin. Efektem tych badań będzie stworzenie czytelnych i komunikatywnych raportów zawierających rekomendacje praktyczne dotyczące racjonalnych rozwiązań, wzbogacone o ofertę ewentualnych szkoleń lub dalszego wsparcia.

Obecnie procedowane są dokumenty umów o współpracy z kolejnymi gminami zainteresowanymi realizacją i wynikami badań Instytutu Pedagogiki UŚ.

Inicjatorem współpracy jest prof. dr hab. Ewa Jarosz, prorektor ds. rozwoju kadry, natomiast koordynatorami do spraw współpracy z otoczeniem są: dr Edyta Nieduziak oraz dr Agnieszka Majewska-Kafarowska z Wydziału Nauk Społecznych UŚ.

Osoba podpisująca dokumenty, zbliżenie na dłonie

return to top