Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Webinar pn. „Promocja badań naukowych w praktyce”

16.10.2023 - 14:04, aktualizacja 16.10.2023 - 14:04
Redakcja: OO

Webinar pn. „Promocja badań naukowych w praktyce” odbędzie się w ramach projektu Entrepreneur (Entrepreneurial Preparation for Notable and Engaging Universities) realizowanego dzięki programowi EIT HEI Initiative. Program ten ma na celu rozwój kultury innowacji i przedsiębiorczości na europejskich uczelniach.

Szkolenie odbędzie się 25 października 2023 roku w godz. 12.00–14.00 w formie online za pomocą platformy Teams. Link do spotkania zostanie przesłany po uprzednim potwierdzeniu rejestracji.

Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Program

SESJA 1: Promocja badań naukowych (około 25 min.)

  • Cele promocji badań naukowych. Dlaczego promocja jest ważna?
  • Strategie efektywnej promocji
    • Wykorzystanie mediów społecznościowych do promocji
    • Współpraca z mediami i dziennikarzami naukowymi
  • Studium przypadku: Skuteczna promocja projektu badawczego. Analiza projektu badawczego z udaną promocją

Przerwa 5 minut

SESJA 2: Komercjalizacja wyników badań naukowych (około 25 min.)

  • Proces transferu technologii z biznesowego punktu widzenia
    • Ocena rynku i konkurencji oraz skuteczny research
    • Ochrona intelektualna i patenty
  • Case study, przykłady sukcesów w komercjalizacji wynalazków

Przerwa 5 minut

SESJA 3: Strategie rynkowe (około 30 min.)

  • Tworzenie strategii rynkowej
    • Badanie rynku, jego segmentacja i identyfikacja
    • Tworzenie oferty produktowej i pozycjonowanie na rynku
  • Ćwiczenia praktyczne
    • Budowa kampanii sprzedażowo-marketingowej
    • Jak napisać dobry biznesplan i dobry pitchdeck

Przerwa 5 minut

SESJA 4: Wzmacnianie kompetencji (około 30 min.)

  • Problematyka budowy startupów
  • Problematyka zarządzania projektami
  • Problematyka rozmów i negocjacji z inwestorami

Szkolenie poprowadzi Tomasz Konecki – menadżer o szerokim zakresie umiejętności zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym. Karierę rozpoczął w obszarze deep-tech, gdzie zdobył doświadczenie w kierowaniu firmami technologicznym i w obszarze rozwoju zaawansowanych produktów. Jest współtwórcą pierwszego polskiego wirtualnego banku nowej generacji (Alior Sync) oraz współtwórcą spółki spin-off Politechniki Warszawskiej, która wyprodukowała pierwsze na świecie unikatowe nanokompozyty. Obecnie wspiera rozwój startupu, który stworzył pierwszy na świecie system wspierający departamenty operacyjne w liniach lotniczych.

logotypy Spinus, UŚ, projekt Enterpreuner, UE

return to top