Centrum Dydaktyki Uniwersytetu Otwartego w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach organizuje szkolenie pt. „Zastosowanie sztucznej inteligencji (AI) w edukacji. Część I”.
Wydarzenie odbędzie się 19 września 2024 roku w godz. 9.00–15.00 w spinPLACE (ul. Bankowa 5) w Katowicach.
Szczegółowe cele szkolenia:
- zapoznanie z rynkiem sztucznej inteligencji (AI) w obszarze edukacji,
- zapoznanie z możliwościami wykorzystania AI jako formy wsparcia w pracy nauczyciela,
- zapoznanie z narzędziami AI podnoszącymi atrakcyjność zajęć,
- zapoznanie z narzędziami AI wspomagającymi proces uczenia się.
Efekty kształcenia i korzyści dla uczestnika:
- rozumienie zalet i ograniczeń AI do zastosowania w edukacji,
- rozumienie wpływu AI na rozwój kompetencji,
- umiejętność wykorzystywania narzędzi usprawniających procesy edukacyjne w tym służące do:
- generowania tekstu,
- generowania prezentacji,
- generowania obrazów.
Program szkolenia:
Moduł I
- Rynek AI w obszarze edukacji.
Celem tego modułu jest zapoznanie słuchaczy z możliwościami wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji. AI przekształca tradycyjne metody nauczania i uczenia się, czyniąc je bardziej efektywnymi i dostosowanymi do potrzeb współczesnych uczniów. Najnowsze trendy w zastosowaniu sztucznej inteligencji w edukacji to: personalizacja nauczania, automatyzacja oceniania, wsparcie administracyjne, dostępność edukacji i inteligentne tworzenie treści.
Moduł II:
- Narzędzia AI generujące tekst.
Celem modułu jest zaznajomienie uczestników z zaawansowanymi modelami generatywnej sztucznej inteligencji. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat tworzenia tekstów przez algorytmy AI, które wykorzystują do tego celu specjalnie przygotowane zbiory danych. Ponadto, kursanci nabędą praktyczne umiejętności w zakresie projektowania spersonalizowanych materiałów edukacyjnych, korzystając z możliwości, jakie oferują narzędzia takie jak ChatGPT oraz platforma Microsoft Bing
Moduł III:
- Narzędzia AI generujące obraz.
Celem modułu jest omówienie i zgłębienie wiedzy na temat narzędzi AI, które są dedykowane do generowania wysokiej jakości cyfrowych obrazów i grafik, takich jak Copilot, Midjourney oraz Unsplash. Uczestnicy kursu poznają, jak te narzędzia mogą usprawnić i uprościć proces projektowania graficznego, nawet dla osób, które nie posiadają zaawansowanych umiejętności w tej dziedzinie, umożliwiając im tworzenie dzieł graficznych o profesjonalnej jakości.
Moduł IV:
- Narzędzie AI generujące prezentacje.
Celem modułu jest przekazanie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystania narzędzi AI, takich jak Gamma, Prezi, Canva, które służą do tworzenia treści cyfrowych o wysokiej atrakcyjności wizualnej i efektywności komunikacyjnej. Uczestnicy kursu nauczą się, jak te narzędzia mogą znacząco optymalizować proces twórczy, czyniąc go bardziej dostępnym nawet dla osób, które nie posiadają specjalistycznych umiejętności projektowych.
Formy i metody pracy podczas szkolenia: mini wykłady prowadzącej, ćwiczenia warsztatowe, analiza prezentacji, dyskusja na forum, praca w grupie.
Na wydarzenie obowiązują zapisy. Możliwość zapisów jest poprzez formularz rejestracyjny na stronie konferencji.
Szkolenie poprowadzi dr Joanna Mercik – historyczka, socjolożka, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Historii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Od lat prowadzi badania z zakresu organizacji i funkcjonowania szkolnictwa w PRL, współczesnej dydaktyki historii i public history ze szczególnym uwzględnieniem Games Based Learning. Certyfikowana tutorka, trenerka Centrum Dydaktyki Akademickiej UŚ, członkini Polskiego Towarzystwa Historycznego, współpracuje ze szkołami, instytucjami kultury i nauki w przedmiocie popularyzacji historii. Ukończyła liczne szkolenia i warsztaty z obszaru wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji oraz z zagadnień dydaktyki cyfrowej. Kontakt z prowadzącą jest możliwy za pośrednictwem poczty e–mail: joanna.mercik@us.edu.pl.