Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

„Zastosowanie sztucznej inteligencji (AI) w edukacji. Część I” – szkolenie

09.09.2024 - 14:15, aktualizacja 09.09.2024 - 15:22
Redakcja: K.S

Centrum Dydaktyki Uniwersytetu Otwartego w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach organizuje szkolenie pt. „Zastosowanie sztucznej inteligencji (AI) w edukacji. Część I”.

Wydarzenie odbędzie się 19 września 2024 roku w godz. 9.00–15.00 w spinPLACE (ul. Bankowa 5) w Katowicach.

Szczegółowe cele szkolenia:

  • zapoznanie z rynkiem sztucznej inteligencji (AI) w obszarze edukacji,
  • zapoznanie z możliwościami wykorzystania AI jako formy wsparcia w pracy nauczyciela,
  • zapoznanie z narzędziami AI podnoszącymi atrakcyjność zajęć,
  • zapoznanie z narzędziami AI wspomagającymi proces uczenia się.

Efekty kształcenia i korzyści dla uczestnika:

  • rozumienie zalet i ograniczeń AI do zastosowania w edukacji,
  • rozumienie wpływu AI na rozwój kompetencji,
  • umiejętność wykorzystywania narzędzi usprawniających procesy edukacyjne w tym służące do:
    • generowania tekstu,
    • generowania prezentacji,
    • generowania obrazów.

Program szkolenia:

Moduł I

  • Rynek AI w obszarze edukacji.

Celem tego modułu jest zapoznanie słuchaczy z możliwościami wykorzystania sztucznej inteligencji  w edukacji. AI przekształca tradycyjne metody nauczania i uczenia się, czyniąc je bardziej efektywnymi i dostosowanymi do potrzeb współczesnych uczniów. Najnowsze trendy w zastosowaniu sztucznej inteligencji w edukacji to: personalizacja nauczania, automatyzacja oceniania, wsparcie administracyjne, dostępność edukacji i inteligentne tworzenie treści.

Moduł II:

  • Narzędzia AI generujące tekst.

Celem modułu jest zaznajomienie uczestników z zaawansowanymi modelami generatywnej sztucznej inteligencji. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat tworzenia tekstów przez algorytmy AI, które wykorzystują do tego celu specjalnie przygotowane zbiory danych. Ponadto, kursanci nabędą praktyczne umiejętności w zakresie projektowania spersonalizowanych materiałów edukacyjnych, korzystając z możliwości, jakie oferują narzędzia takie jak ChatGPT oraz platforma Microsoft Bing

Moduł III:

  • Narzędzia AI generujące obraz.

Celem modułu jest omówienie i zgłębienie wiedzy na temat narzędzi AI, które są dedykowane do generowania wysokiej jakości cyfrowych obrazów i grafik, takich jak Copilot, Midjourney oraz Unsplash. Uczestnicy kursu poznają, jak te narzędzia mogą usprawnić i uprościć proces projektowania graficznego, nawet dla osób, które nie posiadają zaawansowanych umiejętności w tej dziedzinie, umożliwiając im tworzenie dzieł graficznych o profesjonalnej jakości.

Moduł IV:

  • Narzędzie AI generujące prezentacje.

Celem modułu jest przekazanie wiedzy i rozwijanie umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystania narzędzi AI, takich jak Gamma, Prezi, Canva, które służą do tworzenia treści cyfrowych o wysokiej atrakcyjności wizualnej i efektywności komunikacyjnej. Uczestnicy kursu nauczą się, jak te narzędzia mogą znacząco optymalizować proces twórczy, czyniąc go bardziej dostępnym nawet dla osób, które nie posiadają specjalistycznych umiejętności projektowych.

Formy i metody pracy podczas szkolenia: mini wykłady prowadzącej, ćwiczenia warsztatowe, analiza prezentacji, dyskusja na forum, praca w grupie.

Na wydarzenie obowiązują zapisy. Możliwość zapisów jest poprzez formularz rejestracyjny na stronie konferencji. 

 

Szkolenie poprowadzi dr Joanna Mercik – historyczka, socjolożka, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Historii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Od lat prowadzi badania z zakresu organizacji i funkcjonowania szkolnictwa w PRL, współczesnej dydaktyki historii i public history ze szczególnym uwzględnieniem Games Based Learning. Certyfikowana tutorka, trenerka Centrum Dydaktyki Akademickiej UŚ, członkini Polskiego Towarzystwa Historycznego, współpracuje ze szkołami, instytucjami kultury i nauki w przedmiocie popularyzacji historii. Ukończyła liczne szkolenia i warsztaty z obszaru wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji oraz z zagadnień dydaktyki cyfrowej. Kontakt z prowadzącą jest możliwy za pośrednictwem poczty e–mail: joanna.mercik@us.edu.pl.

return to top