Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Uniwersytet Śląski oraz firmy IT organizują panel dyskusyjny w ramach Intel Extreme Masters

03.03.2016 - 11:21, aktualizacja 05.11.2019 - 11:11
Redakcja: admin

Podczas tegorocznej edycji Intel Extreme Masters w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbędzie się panel dyskusyjny organizowany przez Uniwersytet Śląski i firmy z branży IT. Spotkanie rozpocznie się 6 marca 2016 roku o godz. 10.30 w sali 2.62 MCK. W panelu „Gry – e-sport – wirtualna rzeczywistość” udział wezmą przedstawiciele: Future Processing, Carbon Studios, Anshar Studios, Game Music, Farm 51, Incuvo, a także Wydziału Artystycznego UŚ, Wydziału Filologicznego UŚ i Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii UŚ.

Finały zawodów Intel Extreme Masters organizowane są w Katowicach już po raz trzeci. Najlepsi gracze z całego świata walczyć będą o nagrody, których łączna pula wynosi 500 tys. dolarów. Mistrzostwa świata stanowią najlepszą okazję do dyskusji na temat gier komputerowych, wirtualnej rzeczywistości oraz coraz popularniejszego e-sportu. Podczas panelu dyskusyjnego kwestie te przedstawione zostaną z różnych perspektyw: praktyków związanych z tworzeniem wirtualnych przestrzeni, przedstawicieli biznesu, a także reprezentantów świata nauki, którzy tematyką gier zajmują się w swojej pracy badawczej. Uczestnicy spotkania będą mogli dowiedzieć się, co o grach komputerowych myśli fizyk lub kulturoznawca, a co osoba tworząca poszczególne elementy wirtualnego świata.

Zdjęcie z Intel Extreme Masters 2015

Intel Extreme Masters 2015  

 

Ramowy plan panelu „Gry – e-sport – wirtualna rzeczywistość”:

  • otwarcie, przedstawienie uczestników (10 minut),
  • panel dyskusyjny (90 minut),
    • temat 1: Rola e-sportu we współczesnym świecie,
    • temat 2: Wirtualna rzeczywistość – szansa czy zagrożenie?,
    • temat 3: Gry jako element popkultury i sztuki,
    • temat 4: Psychologia gracza i gier,
    • temat 5: Rzeczywistość wspomagana w świecie gier,
    • temat 6: Narzędzia i metody tworzenia gier,
  • przerwa techniczna (5 minut),
  • prezentacja metod realizacji projektów – Karolina Trzcionka, Future Processing (15 minut).

 

Prowadzenie: Wojciech Borczyk – Incuvo/Uniwersytet Śląski. Uczestnicy:

  • Aleksander Caban – Carbon Studios,
  • Krzysztof Bińczak – Game Music,
  • Łukasz Hacura – Anshar Studios,
  • Kamil Bilczyński –Farm 51,
  • Karolina Trzcionka – Future Processing,
  • dr Michał Kłosiński, dr Tomasz Gnat – Wydział Filologiczny UŚ,
  • dr hab. Marcin Kostur, pełnomocnik rektora ds. zastosowania nowoczesnych komputerowych metod kształcenia dla regionalnych kadr innowacyjnej gospodarki – Wydział Matematyki, Fizyki i Chemii UŚ,
  • dr Remigiusz Kopoczek, prodziekan ds. studenckich i kształcenia – Wydział Artystyczny UŚ.

 

Realizację wydarzenia wsparły firmy: Anshar Studios, Farm 51 oraz Future Processing.

Logo Anshar Studios                    Logo Farm 51                     Logo Future Processing

return to top