Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

search

Zastosowanie AI w dydaktyce

09.10.2025 - 11:13, aktualizacja 09.10.2025 - 11:23
Redakcja: skrawczyk

Prowadząca: dr Monika Karwacka
Forma szkolenia: online

Całość szkolenia ma na celu rozwinięcie praktycznych umiejętności korzystania z AI w pracy dydaktycznej, ze szczególnym naciskiem na precyzyjne formułowanie promptów oraz efektywną integrację narzędzi w procesie tworzenia treści edukacyjnych, scenariuszy zajęć i systemów ewaluacji.

Agenda szkolenia (4 godziny):

  • 10:00 – 10;10 Wprowadzenie
    Przedstawienie celów szkolenia, roli rozwiązań opartych na AI w pracy dydaktycznej oraz korzyści płynących z ich zastosowania w procesie tworzenia sylabusów, materiałów edukacyjnych, scenariuszy zajęć oraz ewaluacji.
  • 10:10 – 10:50 Prezentacja narzędzi i technik promptowania
    Szczegółowe omówienie funkcjonalności narzędzi do tworzenia treści, wizualizacji i ewaluacji. Zostaną wyjaśnione zasady precyzyjnego formułowania promptów, które umożliwiają optymalne wykorzystanie potencjału tych technologii w kontekście tworzenia treści edukacyjnych.
  • 10:50 – 11:00 Przerwa
  • 11;00 – 12:00 Sesja praktyczna I: Tworzenie sylabusów i materiałów edukacyjnych
    Uczestnicy opracują fragmenty sylabusów i materiały dydaktyczne przy użyciu omawianych narzędzi. Zadanie obejmuje zastosowanie precyzyjnego promptowania, dzięki któremu AI wygeneruje propozycje treści kursowych, struktury zajęć oraz materiałów wspierających proces nauczania.
  • 12:00 – 12:10 Krótka przerwa
  • 12:10 – 13:10 Sesja praktyczna II: Opracowywanie scenariuszy zajęć
    Uczestnicy stworzą scenariusze zajęć i plany dydaktyczne, integrując wyniki pracy AI. W tej sesji wykorzystane zostaną narzędzia takie jak ChatGPT, Claude oraz Gamma app, aby zaprojektować interaktywne i angażujące lekcje, dostosowane do potrzeb akademickich odbiorców.
  • 13:10 – 13:20 Przerwa
  • 13:20 – 14:00  Sesja praktyczna III: Ewaluacja i integracja rozwiązań AI w pracy dydaktycznej
    Uczestnicy opracują narzędzia do ewaluacji i monitorowania efektów dydaktycznych, wykorzystując m.in. Invideo, Midjourney oraz Google AI. Celem sesji jest zintegrowanie wcześniej opracowanych treści z systemami oceny i feedbacku, co pozwoli na usprawnienie procesu ewaluacji oraz dalszą optymalizację działań dydaktycznych.

 Link  do rejestracji;

https://formularze.us.edu.pl/centrum_dydaktyki/781/6587

return to top