Czy gry planszowe nadają się do popularyzowania nauki? Jeszcze jak! Dowodzi tego dr Joanna Mercik (związana z Centrum oraz Wydziałem Humanistycznym UŚ), która jako pasjonatka planszówek postanowiła przyjrzeć się im również jako pożytecznemu narzędziu wspierającemu edukację na każdym poziomie.
W podcaście Uniwersytetu Śląskiego „Przystanek Nauka” badaczka opowiedziała więcej o swoim projekcie naukowym, który realizowała w ramach konkursu „Swoboda badań” (Inicjatywa Doskonałości Badawczej). Wyjaśniła też, jakie kryteria powinny spełniać gry planszowe, by wykorzystywać je w nauczaniu, a także rozprawiała się z mitami, które wokół planszówek narosły.
Rozmowę przeprowadził redaktor Przemysław Kowal z Centrum Komunikacji Medialnej UŚ.
Dr Joanna Mercik | fot. Bartosz Solak
Dr Joanna Mercik i Przemysław Kowal | fot. Bartosz Solak
Gry planszowe wykorzystywane w edukacji | fot. Bartosz Solak