Zakończył się pierwszy z trzech etapów warsztatów pn. „Challenge” w ramach projektu „Game Lab – International Laboratory for Game Studies and Design”, finansowanego przez Program Akademickiego Partnerstwa Międzynarodowego Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej. Głównym celem projektu Game Lab jest wypracowanie innowacyjnej i trwałej międzynarodowej współpracy opartej na wymianie doświadczeń, wspólnych działaniach twórczych i badawczych ośrodków akademickich w Unii Europejskiej, Azji, Ameryce Północnej i Środkowej.
Tak przyjęta formuła wymaga podejścia wieloaspektowego, dlatego też na potrzeby projektu podzielono ten proces na następujące komponenty: komunikacja, integracja, iartnerstwo, kultura, technologia, nauka i sztuka.
Rdzeniem projektu jest International Game Lab Challenge – ośmiomiesięczne warsztaty związane z projektowaniem gier, skierowane do studentów kierunków artystycznych, projektowych i informatycznych. Naszymi partnerami są uczelnie, w których realizuje się kształcenie związane z wykorzystywaniem nowych technologii do projektowa przestrzeni wirtualnych o wielorakim przeznaczeniu, gier wideo, designem, multimediami i programowaniem.
Partnerzy projektu:
- Uniwersytet Śląski w Katowicach,
- Northern Illinois University, USA,
- Harz University of Applied Sciences, Niemcy,
- University of Ostrava, Republika Czeska,
- LUCA School of Arts, Belgia,
- Tokyo University of Technology, School of Media Science, Japonia,
- Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, Meksyk.
Powołanych zostało 7 międzynarodowych laboratoriów, w których 42 studentów prowadzonych przez 16 mentorów z poszczególnych uczelni realizuje zadania związane z projektowaniem gier.
Zapraszamy na stronę przedsięwzięcia: www.gamelab.us.edu.pl, gdzie prezentujemy sylwetki mentorów, autorskie programy poszczególnych laboratoriów oraz relacje z podsumowania pierwszego etapu realizacji warsztatów.
Koordynatorem projektu Game Lab jest prof. dr hab. Małgorzata Łuszczak.