Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Uczelnie Przyszłości

24.09.2024 - 09:25, aktualizacja 18.10.2024 - 10:41
Redakcja: IR

Uniwersytet Śląski pozyskał dofinansowanie w ramach projektu „Uczelnie Przyszłości”.

Projekt będzie realizowany w konsorcjum, którego Liderem jest Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, a partnerami 12 publicznych polskich uczelni.

 

Program: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR)

Dofinansowanie dla UŚ: 2 360 050,00 PLN.

Planowany okres realizacji projektu: 01.05.2024 – 31.12.2028 r.

Kierownik projektu w Uniwersytecie Śląskim: dr Katarzyna Sujkowska, prof. UŚ

Jednostka realizująca projekt: Kolegium Dydaktyki Ogólnouniwersyteckiej

Kontakt do Biura Projektu:

Biuro Projektu zlokalizowane jest w budynku dostępnym architektonicznie.

Głównym celem projektu jest wdrożenie innowacyjnego Modelu Edukacji Spersonalizowanej opartego o autorskie projekty studentów w uczelniach różnego typu w celu przetestowania możliwości jego powszechnego zastosowania. Założeniem MES jest poprawa skuteczności systemu kształcenia wyższego pod kątem nabywania przez osoby studiujące kluczowych kompetencji w tym umiejętność w zakresie przedsiębiorczości oraz powiązanie kształcenia z rynkiem pracy poprzez zaangażowanie mentorów spoza uczelni oraz stworzenie Biznesowych Zespołów Innowacyjnego Kształcenia.

Założenia projektu

Projekt zakłada zaangażowanie do testowania 12 uczelni, które będą realizowały zadania jako Partnerzy. Model Edukacji Spersonalizowanej będzie wdrażany „w sposób centralny”, bez przypisania go do poszczególnych kierunków/wydziałów, co pozwoli na wsparcie projektów interdyscyplinarnych i umożliwi aplikowanie wszystkim studentom danej uczelni. Zakłada się zrealizowanie 360 projektów studenckich w 3 naborach organizowanych przez 3 kolejne lata realizacji projektu począwszy od 2025 roku. Model Edukacji Spersonalizowanej zawiera cztery elementy:

  1. Realizacja indywidualnego projektu innowacyjnego;
  2. Mikrokursy (indywidualne);
  3. Warsztaty grupowe;
  4. Mentoring – praca bezpośrednio z projektem indywidualnym studenta, realizowany przez minimum 2 mentorów: naukowego i wdrożeniowego.

W Modelu Edukacji Spersonalizowanej student tworzy z opiekunem ze swojej uczelni indywidualną ścieżkę edukacyjną zamiast części regularnych zajęć i realizuje ją przy wsparciu mentorów i mikrokursów, co pozwoli mu uzyskać maksymalnie 30 ECTS na 3 semestry studiów i lepiej niż w normalnym trybie studiów rozwinąć kompetencje kluczowe.

Skład Konsorcjum:

LIDER: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

PARTNERZY:

Politechnika Poznańska,

Politechnika Gdańska,

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,

Politechnika Śląska,

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu,

Uniwersytet Śląski w Katowicach,

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej,

Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie,

Politechnika Łódzka,

Politechnika Warszawska,

Uniwersytet Warszawski,

Warszawski Uniwersytet Medyczny.

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

return to top