Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Marek Drąg | Przegląd aplikacji Office 365 dla edukacji

18.05.2020 - 11:15 aktualizacja 18.05.2020 - 11:15
Redakcja: OO

Marek Drąg z Działu HR i Komunikacji z Pracownikami Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach opracował przegląd aplikacji Office 365 dla edukacji, które są przydatne w pracy zdalnej.

| Marek Drąg |

Istnieje szereg aplikacji mających na celu uczynienie pracy zdalnej przyjemną, a także poprawę efektywności komunikacji i organizacji pracy własnej oraz zespołu. Ich mnogość może jednak szybko przytłoczyć. Dodatkowo korzystanie z programów, mających wysokie oceny rynkowe, ale należących do różnych producentów, może generować trudności z kompatybilnością przesyłu danych pomiędzy stosowanymi aplikacjami w pracy, a także rodzić problemy z udostępnieniem danych współpracownikom. Wszak instalacja kolejnej „apki”, z uwagi na jej używanie przez kolegę/koleżankę z pracy, a w ślad za tym konieczność inwestycji czasu w poznanie jej funkcjonalności, może wzbudzać irytację i niechęć do rozwiązań IT. Warto zatem w pierwszej kolejności sprawdzić możliwości działania aplikacji, do której mają dostęp pracownicy i studenci Uniwersytetu, należących do jednego producenta, dzięki czemu istnieje wysoka kompatybilność pomiędzy poszczególnymi programami.

Zapraszamy do krótkiego przeglądu aplikacji dostępnych w usłudze Office 365 dla edukacji. Warto zwrócić uwagę, iż bezpłatny Office 365, dostępny dla pracowników i studentów w ramach oferty Microsoft dla Edukacji, ma ograniczoną funkcjonalność w stosunku do pełnego pakietu Office 365. Nie wszystkie funkcje, które możemy zobaczyć w internecie w różnego typu instruktażach, będą dostępne w posiadanej wersji aplikacji. Dla ułatwienia dostępne programy podzielono na trzy kategorie:

  1. „Podstawowe” – ich stosowanie umożliwia komunikację ze współpracownikami, współdzielenie plików/informacji; posiadają podstawowe lub/i zaawansowane narzędzia organizacji pracy, zarządzania sobą w czasie.
  2. „Dodatkowe” – w tej kategorii umieszczono proste aplikacji, które mogą ułatwić realizację zadań określonego typu lub są rozwiązaniami mało popularnymi albo mogącymi służyć jako dodatkowy kanał komunikacji.
  3. „Zaawansowane” – w tej kategorii znalazły się rozwiązania pozwalające na łączenie danych z pozostałych aplikacji, służące do zarządzania połączeniami i zaawansowanej edycji zasobów umieszczonych w Office 365.

Pobierz przegląd aplikacji Office 365 dla edukacji

na biurku leżą: laptop z wyświetloną godziną, roślina w doniczce, przybornik z długopisami i nożyczkami

return to top