Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

  • Polski
  • English
search
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

„Transformersi w szkołach – edukacja na rzecz zielonej transformacji i zachowania kultury górniczej w regionie”

 

Logotypy: Fundusze Europejskie dla Śląskiego, Rzeczpospolita Polska, Dofinansowane przez Unię Europejską, Województwo Śląskie
Logotypy: Fundusze Europejskie dla Śląskiego, Rzeczpospolita Polska, Dofinansowane przez Unię Europejską, Województwo Śląskie

Program:  Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021–2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji), Priorytet X Fundusze Europejskie na transformację. Działanie 10.25 Rozwój kształcenia wyższego zgodnie z potrzebami zielonej gospodarki.


Wartość projektu: 3 511 870,00 PLN

Dofinansowanie ze środków europejskich: 3 096 099,00 PLN

Budżet krajowy: 344 011,00 PLN

Okres realizacji projektu: 01.01.2024 – 30.06.2026 r.

Koordynatorka Projektu: dr hab. Iwona Jelonek, prof. UŚ

Zastępcy Koordynatorki Projektu:

  • dr hab. Marta Tomczok, prof. UŚ
  • dr hab. Krzysztof Szopa, prof. UŚ

Kontakt do Biura Projektu: 

  • e-mail: iwona.jelonek@us.edu.pl
  • nr telefonu: 32 368 94 48 oraz 32 359 19 48

Biuro Projektu zlokalizowane jest w budynku dostępnym architektonicznie.

Informacje na temat dostępności architektonicznej miejsc, w których realizowane są działania w ramach projektu:

Zajęcia realizowane są w budynkach szkół, które są dostępne architektonicznie. Każda osoba uczestnicząca w projekcie, również ta ze szczególnymi potrzebami, może korzystać z zajęć tam realizowanych w sposób bezpieczny i maksymalnie samodzielny.

Dostępność architektoniczna w świetle Ustawy o zapewnianiu dostępności podmiotów publicznych osobom ze szczególnymi potrzebami oznacza, że w budynku:

  • nie ma barier w komunikacji pionowej i poziomej,
  • zapewniono środki techniczne, które pozwalają skutecznie i samodzielnie pokonywać bariery,
  • zapewniono informację na temat rozmieszczenia pomieszczeń dostępną różnymi kanałami komunikacji/zmysłami,
  • zapewniono możliwość przebywania z psem asystującym,
  • opracowano warunki ewakuacji z uwzględnieniem szczególnych potrzeb oraz wyznaczono miejsca bezpiecznego oczekiwania na pomoc.

Projekt realizowany jest przez 30 miesięcy w okresie 1.01.2024-30.06.2026 r. na obszarze min. jednego z podregionów woj. śląskiego: katowicki, sosnowiecki, tyski, bytomski, gliwicki, rybnicki, bielski.

Projekt obejmuje:

  1. Realizację zajęć praktycznych realizowanych na uczelni i w szkołach, podnoszących kompetencje uczniów – kurs praktyczny stacjonarny.
  2. Realizację zajęć praktycznych w formie wyjazdowej – zajęcia terenowe.
  3. Realizację sesji role model.
  4. Wsparcie indywidualne najzdolniejszych uczniów – tutoring indywidualny.
  5. Organizację warsztatów edukacyjnych „Transformersi” realizujących edukację ekologiczną, klimatyczną w zakresie zielonej transformacji.
  6. Utworzenie Bazy wiedzy realizującej edukację ekologiczną, klimatyczną w zakresie zielonej transformacji w tym mapy interaktywnej.

Celem projektu jest podniesienie kompetencji uczennic i uczniów (UK/UM) szkół ponadpodstawowych, a tym samym zwiększenie ich konkurencyjności na rynku pracy w perspektywie zielonej transformacji, poprzez realizację kompleksowych działań w okresie 01.01.2024 – 30.06.2026 r.

Realizacja zaplanowanych działań przyczyni się do realizacji głównego celu FST, tj. łagodzenia skutków społecznych, gospodarczych i środowiskowych przejścia na gospodarkę neutralną dla klimatu.

Rekrutacja do projektu odbywa się w poszczególnych szkołach ponadpodstawowych biorących udział w projekcie na podstawie REGULAMINU REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE.

Dokumenty rekrutacyjne dostępne są w szkołach biorących udział w projekcie.

Więcej informacji o projekcie: https://www.transformersi.eu/

#FunduszeEuropejskie #FunduszeUE

Pobierz pliki:

harmonogram form wsparcia – w lutym 2024 roku

harmonogram form wsparcia – w marcu 2024 roku

harmonogram form wsparcia – w kwietniu 2024 roku

harmonogram form wsparcia – w maju 2024 roku

harmonogram form wsparcia – w czerwcu 2024 roku

harmonogram form wsparcia – we wrześniu 2024 roku

return to top