Uniwersytet Śląski planuje uruchomić międzynarodowe studia II stopnia „Digital Creativity Art & Science European Master” (DIGICREA), które otrzymały dofinansowanie w ramach programu Erasmus Mundus Joint Masters.
Studia skierowane są do kandydatów, których twórczość artystyczna nie ogranicza się do obecnych zawodów, ale może wykraczać poza utarte granice sztuki w zakresie tworzenia treści audiowizualnych. Dla średnio 75% osób studiujących program Erasmus Mundus zapewnia stypendia miesięczne w wysokości ok. 1400 Euro przez cały tok studiów.
Realizacja projektu
Projekt, koordynowany przez dr Adriana Robaka, prof. UŚ ruszy 1 października 2024 r. i jest zaplanowany jest na 6 lat. Działania skupiają się na międzynarodowej współpracy z dwoma partnerskimi uczelniami z konsorcjum Transform4Europe: Université Jean Monnet (lider partnerstwa) oraz Universidade Católica Portuguesa (partner). Budżet całego projektu wynosi 3 777 600 Euro.
Opis projektu
Międzynarodowe studia II stopnia „Digital Creativity Art & Science” powstały w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na interdyscyplinarną wiedzę w zakresie tworzenia treści audiowizualnych. Inicjatywa ta ma na celu badanie przyszłych sposobów narracji i technologii w sztukach interaktywnych, filmach, grach i rzeczywistości rozszerzonej, przewidując różnorodne zastosowania w sztuce, rozrywce, biznesie, edukacji, turystyce, kwestiach społecznych, komunikacji oraz narzędziach terapii medycznej.
Program studiów
Dwuletni program, obejmujący łącznie 120 punktów ECTS, realizowany będzie w instytucjach partnerskich: Uniwersytecie Jeana Monneta (Francja), Katolickim Uniwersytecie Portugalii w Porto (Portugalia) oraz Uniwersytecie Śląskim (Polska). Ostatni semestr studenci spędzą w wybranej przez siebie lokalizacji. Program nauczania obejmuje kursy podstawowe i specjalistyczne, obowiązkową mobilność i będzie prowadzony w języku angielskim.
Innowacyjne elementy nauczania
Nauczanie w ramach programu DIGICREA kładzie nacisk na współpracę studentów, tworząc interdyscyplinarne zespoły realizujące prace audiowizualne. Kluczowe komponenty obejmują:
- Grupy producenckie i artystyczne: tworzenie zespołów nadzorowanych, wyjaśniających wkład każdego studenta.
- Pracę praktyczną i integrację działań z obecną technologią: angażowanie studentów w praktyczną pracę z wykorzystaniem najnowszych technologii i sprzętu.
- Współpracę branżowa: nawiązywanie współpracy z instytucjami i firmami w celu uzyskania wglądu w rynek światowy, m.in. dzięki współpracy z UBISOFT, Cycling74, Netflix oraz domami producenckimi.
Zastosowania rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości
Program przygotuje również studentów do zastosowania rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości w różnych sektorach. Podczas poszczególnych semestrów studenci będą łączyć nabywanie wiedzy teoretycznej z kształceniem umiejętności praktycznych. W kolejnych semestrach osoby studiujące będą pogłębiać swoją wiedzę z produkcji dźwięku, obrazu, filmu i gier wideo, kompozycji, technik studyjnych, multimediów, animacji, elementów informatyki i AI stosowane w obszarze sztuki.
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do aplikowania i uczestniczenia w tej unikalnej edukacyjnej przygodzie, która otworzy przed Wami nowe możliwości i horyzonty w dziedzinie twórczości audiowizualnej.
————-
Międzynarodowe studia II stopnia „Digital Creativity Art & Science European Master” (DIGICREA) na Uniwersytecie Śląskim dofinansowane z programu Erasmus Mundus Joint Masters
fot. Caught In Joy| Unsplash