Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

search Intranet
pracownik
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Przewodnik komunikacyjny Uniwersytetu Śląskiego

14.06.2021 - 07:00 aktualizacja 15.06.2021 - 07:00
Redakcja: OO
Tagi: przewodnik komunikacyjny

Prezentujemy pierwszą edycję przewodnika komunikacyjnego Uniwersytetu Śląskiego, który zawiera praktyczne informacje mające na celu usprawnienie wzajemnej komunikacji wewnątrz uczelni. Dokument powstał w odpowiedzi na pytania zadawane podczas spotkań przedstawicieli wydziałów UŚ z pracownikami Centrum Komunikacji Medialnej i Centrum Promocji. Skierowany jest przede wszystkim do:

  • prodziekanów zajmujących się komunikacją i promocją wydziałów,
  • osób odpowiedzialnych na wydziałach za prowadzenie komunikacji z wykorzystaniem stron internetowych i mediów społecznościowych,
  • osób zainteresowanych promowaniem swojej działalności naukowej, badawczej, dydaktycznej i innej związanej z UŚ,
  • organizatorów wydarzeń,
  • pracowników, studentów i doktorantów UŚ zainteresowanych kontaktem z jednostkami administracji odpowiedzialnymi za komunikację i promocję,
  • a także wszystkich osób, które chcą komunikować o działalności prowadzonej na Uniwersytecie Śląskim.

Prace nad instrukcją pokazały, że poruszane w niej zagadnienia są bardzo obszerne – jej przygotowanie wymagało od nas dużego nakładu pracy. Kolejne części poradnika są projektowane graficznie i będą gotowe w najbliższych tygodniach, a już teraz zdecydowaliśmy się udostępnić Państwu treści dotyczące stron internetowych i mediów społecznościowych.

Część pierwsza poradnika poświęcona jest kwestiom związanym m.in. z budową stron internetowych i ich administrowaniem, a także przygotowaniem treści w języku polskim, które docelowo mają być tłumaczone na język angielski i będą stanowić podstawę anglojęzycznych wersji stron wydziałowych i instytutowych.

Część druga dotyczy działań w uczelnianych mediach społecznościowych – zawiera informacje, rady, dobre praktyki i wskazówki, które pozwolą na osiąganie lepszych efektów np. na Facebooku czy Instagramie.

Pozostałe części (związane z multimediami i organizacją wydarzeń, zasadami dostępności WCAG, komunikacją wizualną oraz zasadami komunikowania) zostaną udostępnione w najbliższym możliwym czasie, a poradnik będzie o nie sukcesywnie rozszerzany. Zachęcamy Państwa do dyskusji nad treściami i rozwiązaniami zawartymi w poradniku – liczymy na to, że dzięki temu będzie on narzędziem rozwijanym wspólnie przez wspólnotę akademicką UŚ.

Zespół Centrum Komunikacji Medialnej i Centrum Promocji UŚ

 

Przewodnik komunikacyjny dostępny jest na stronie: us.edu.pl/pracownik/poradniki.

lewy róg klawiatury z białymi przyciskami, dwa złote długopisy oraz bloczek w linie

return to top