Prezentujemy pierwszą edycję przewodnika komunikacyjnego Uniwersytetu Śląskiego, który zawiera praktyczne informacje mające na celu usprawnienie wzajemnej komunikacji wewnątrz uczelni. Dokument powstał w odpowiedzi na pytania zadawane podczas spotkań przedstawicieli wydziałów UŚ z pracownikami Centrum Komunikacji Medialnej i Centrum Promocji. Skierowany jest przede wszystkim do:
- prodziekanów zajmujących się komunikacją i promocją wydziałów,
- osób odpowiedzialnych na wydziałach za prowadzenie komunikacji z wykorzystaniem stron internetowych i mediów społecznościowych,
- osób zainteresowanych promowaniem swojej działalności naukowej, badawczej, dydaktycznej i innej związanej z UŚ,
- organizatorów wydarzeń,
- pracowników, studentów i doktorantów UŚ zainteresowanych kontaktem z jednostkami administracji odpowiedzialnymi za komunikację i promocję,
- a także wszystkich osób, które chcą komunikować o działalności prowadzonej na Uniwersytecie Śląskim.
Prace nad instrukcją pokazały, że poruszane w niej zagadnienia są bardzo obszerne – jej przygotowanie wymagało od nas dużego nakładu pracy. Kolejne części poradnika są projektowane graficznie i będą gotowe w najbliższych tygodniach, a już teraz zdecydowaliśmy się udostępnić Państwu treści dotyczące stron internetowych i mediów społecznościowych.
Część pierwsza poradnika poświęcona jest kwestiom związanym m.in. z budową stron internetowych i ich administrowaniem, a także przygotowaniem treści w języku polskim, które docelowo mają być tłumaczone na język angielski i będą stanowić podstawę anglojęzycznych wersji stron wydziałowych i instytutowych.
Część druga dotyczy działań w uczelnianych mediach społecznościowych – zawiera informacje, rady, dobre praktyki i wskazówki, które pozwolą na osiąganie lepszych efektów np. na Facebooku czy Instagramie.
Pozostałe części (związane z multimediami i organizacją wydarzeń, zasadami dostępności WCAG, komunikacją wizualną oraz zasadami komunikowania) zostaną udostępnione w najbliższym możliwym czasie, a poradnik będzie o nie sukcesywnie rozszerzany. Zachęcamy Państwa do dyskusji nad treściami i rozwiązaniami zawartymi w poradniku – liczymy na to, że dzięki temu będzie on narzędziem rozwijanym wspólnie przez wspólnotę akademicką UŚ.
Zespół Centrum Komunikacji Medialnej i Centrum Promocji UŚ
Przewodnik komunikacyjny dostępny jest na stronie: us.edu.pl/pracownik/poradniki.