Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

search Intranet
pracownik
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

T4EU webinar | Could lecturing be innovative?

19.12.2024 - 11:14 aktualizacja 19.12.2024 - 11:14
Redakcja: Marzena Ponicka

Event date 22.01.2025 r.
Form of training, place online platform MS Teams
Duration of the event 14:00 p.m. – 4:00 p.m. CET
Participants university staff, non-academic, academic staff
Thematic category webinar, training

 

Transform4Europe Alliance invites to participate in Professional Development online training (webinars) to develop the competencies of T4EU universities academic and non-academic employees. The training sessions will take place in January and February. The webinars will be held in English.

As part of the Transform4Europe project, training will be organized titled: Could lecturing be innovative?

Lecturer: Assistant Professor Diana Soares (Universidade Católica Portuguesa).

This workshop aims to promote discussion around the lecture method, dissociating it from a purely passive approach. Participants will discuss the concept of active lecturing. The lecturer will demonstrate how to effectively combine the lecture method with active learning strategies.

img

Planowana data wydarzenia 22.01.2025 r.
Forma szkolenia, miejsce online platforma MS Teams
czas trwania 14:00 – 16:00 CET
Uczestnicy szkolenia kadra uczelni, nauczyciele akademiccy, pracownicy niebędący nauczycielami
Kategoria tematyczna wykłady, webinar, szkolenia

 

Transform4Europe Alliance zaprasza do udziału w szkoleniach online dotyczących rozwoju zawodowego (webinaria), których celem jest rozwój kompetencji pracowników akademickich i nieakademickich uniwersytetów T4EU. Szkolenia będą odbywać się od stycznia do lutego. Webinaria będą prowadzone w języku angielskim.

Prowadzący: Diana Soares – adiunkt (Universidade Católica Portuguesa).

W ramach projektu Transform4Erope organizowane będzie szkolenie pn.: Czy wykłady mogą by c innowacyjne?

Warsztaty mają na celu promowanie dyskusji wokół metody wykładu, oddzielają ją od podejścia czysto pasywnego. Uczestnicy będą omawiać koncepcję aktywnego wykładu. Prowadząca pokaże, jak skutecznie połączyć metodę wykładu ze strategiami aktywnego uczenia się.

img
return to top