Event date | 06.01.2025 r. |
Form of training, place | online platform MS Teams |
Duration of the event | 10:00 p.m. – 12:00 p.m. CET |
Participants | university staff, non-academic, academic staff |
Thematic category | webinar, training |
Transform4Europe Alliance invites to participate in Professional Development online training (webinars) to develop the competencies of T4EU universities academic and non-academic employees. The training sessions will take place in January and February. The webinars will be held in English.
As part of the Transform4Europe project, training will be organized titled: A step by step in project-based learning
Lecturer:
- Assistant Professor Diana Mesquita (Universidade Católica Portuguesa),
- Associate Professor Rui M. Lima (School of Engineering of the University of Minho).
In this session, participants will have the opportunity to explore Project-Based Learning (PBL) from a conceptual clarification to its practical implementation. They will also be challenged to analyze and discuss how PBL can be applied in the context of their teaching practice.
Planowana data wydarzenia | 06.01.2025 r. |
Forma szkolenia, miejsce | online platforma MS Teams |
czas trwania | 10:00 – 12:00 CET |
Uczestnicy szkolenia | kadra uczelni, nauczyciele akademiccy, pracownicy niebędący nauczycielami |
Kategoria tematyczna | wykłady, webinar, szkolenia |
Transform4Europe Alliance zaprasza do udziału w szkoleniach online dotyczących rozwoju zawodowego (webinaria), których celem jest rozwój kompetencji pracowników akademickich i nieakademickich uniwersytetów T4EU. Szkolenia będą odbywać się od stycznia do lutego. Webinaria będą prowadzone w języku angielskim.
Prowadzący: Diana Mesquita – adiunkt, Rui M. Lima – adiunkt (Portugalski Uniwersytet Katolicki).
W ramach projektu Transform4Erope organizowane będzie szkolenie pn.: Krok po kroku w nauczaniu opartym na projektach.
Podczas tej sesji uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z nauczaniem opartym na projektach (PBL) od wyjaśnienia koncepcyjnego do jego praktycznego wdrożenia. Będą również mieli za zadanie przeanalizować i przedyskutować, w jaki sposób PBL może być stosowany w kontekście ich praktyki dydaktycznej.