Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

search Intranet
pracownik

Składanie wniosku do Komisji Etyki ds. badań naukowych

W roku ak. 2025/26 wniosek można złożyć na dwa alternatywne sposoby:

wypełniając wniosek elektroniczny poprzez formularz w aplikacji MS Office Forms: Wniosek o wydanie opinii przez Komisję Etyki UŚ
wysyłając drogą mailową na adres komisja.etyki@us.edu.pl  wypełniony wniosek w formacje .docx i .pdf (sposób dotychczasowy)

formularz elektroniczny

Instrukcja wypełniania formularza

W celu złożenia wniosku do Komisji Etyki prosimy o:

  1. Skorzystanie z linku: Wniosek o wydanie opinii przez Komisję Etyki UŚ

    Uwaga!

    Wniosek może nie działać prawidłowo w przeglądarce Safari. Dotychczas nie było problemów z przeglądarką Chrome
  2. Zalogowanie się kontem @o356.us.edu.pl (jak do MS Teams),
  3. Wypełnienie wniosku.

    Uwaga!

    • pola oznaczone * są obowiązkowe,
    • przed wypełnieniem poszczególnych punktów zachęcamy do zapoznania się z umieszczonymi przy nich objaśnieniami, a także poradnikiem,
    • jeżeli istnieje możliwość wielokrotnego wyboru odpowiedzi, jest to zaznaczone w danym punkcie,
    • poszczególne punkty wniosku pokazują się na ekranie w zależności od udzielonej odpowiedzi (np. zaznaczenie odpowiedzi NIE na pytanie o udział osób szczególnie podatnych/wrażliwych w badaniu powoduje, że sekcja poświęcona tej kwestii nie pokaże się na ekranie i nie trzeba jej wypełniać),
    • wniosek zapisuje się automatycznie. W celu całkowitego usunięcia wprowadzonych danych należy nacisnąć w prawym górnym rogu (obok ikonki w kształcie książki „czytnik immersyjny”) i wybrać „wyczyść formularz”.
  4. Wysłanie wniosku.

    Uwaga!

    • Po wysłaniu wniosku do Komisji sugerujemy zachowanie jego kopii w formacie pdf. Może to ułatwić pracę w razie potrzeby poprawy wniosku.
    • Kopię wysłanego wniosku zapisuje się naciskając …. w prawym górnym rogu strony, która wyświetla się po wysłaniu wniosku „Dziękujemy za przesłanie wniosku do Komisji Etyki UŚ”

     

    W sytuacji, gdy wniosek otrzymał opinię warunkową lub wymagał poprawy prosimy:

    1. wypełnić wniosek ponownie
    2. w końcowej części prosimy o ustosunkowanie się do uwag KE i opisanie wprowadzone zmiany lub załączenie pliku zawierającego takie informacje
    3. wysłać wniosek
    • Po wysłaniu wniosku do Komisji sugerujemy zachowanie jego kopii w formacie pdf.
img

wniosek dotychczasowy

Ścieżka dotychczasowa

W celu złożenia wniosku do Komisji Etyki prosimy o:

  1. pobranie formularza wniosku,
  2. wypełnienie wniosku,
  3. przed wypełnieniem poszczególnych punktów zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem,
  4. zwrócenie uwagi na to, że wnioski składane do Komisji powinny w szczególności zawierać informacje na temat:
  • celu projektu,
  • rodzaju i liczby osób uczestniczących w badaniu oraz kryteriów ich doboru,
  • przebiegu badania i stosowanych narzędzi badawczych (jeśli dotyczy),
  • ryzyk i czynników stresogennych dla osób uczestniczących w badaniu oraz środków podejmowanych w celu uniknięcia negatywnych skutków badania,
  • sposobu przekazywania osobom uczestniczącym w badaniu informacji na temat przebiegu badania i uzyskiwania ich zgody na udział w badaniu,
  • informacji kierowanych do osób uczestniczących w badaniu,
  • pozyskiwania i ochrony danych osobowych.
  1. podpisanie wniosku,
  2. jeśli dotyczy – uzyskanie na wniosku podpisu osoby, która pełni funkcję promotora lub opiekuna naukowego,
  3. przygotowanie właściwych załączników (oświadczenie o uzyskaniu świadomej zgody jest niezbędne); wzory załączników dostępne są na stronie Komisji oświadczenie badacza – zał.1, oświadczenie badacza – zał.2
  4. przesłanie kompletnej dokumentacji (wniosek opatrzony stosownymi podpisami w formatach PDF oraz DOCX lub DOC, jak również załączniki w formacie PDF) na adres Komisji: komisja.etyki@us.edu.pl .

 

W sytuacji, gdy wniosek otrzymał opinię warunkową lub wymagał poprawy prosimy, aby:

  • nanieść zmiany w trybie śledzenia zmian lub oznaczyć wprowadzone zmiany kolorem.
  • ustosunkować się w osobnym pliku do uwag Komisji i opisać wprowadzone zmiany.
  • przesłać pełną dokumentację, czyli wniosek wraz z załącznikami.
img
return to top