Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

search Intranet
pracownik
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Wiza

Aktualne informacje na temat krajów, w których wymagana jest wiza, można uzyskać na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Koszty wizy oraz pośrednictwa wizowego (opłaty transakcyjnej) muszą być uwzględnione na Wniosku o wyjazd za granicę i są pokrywane ze środków wydziałowych (MPK).

Koszt wizy stanowi przychód osoby wyjeżdżającej i jest opodatkowany podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Wizę można uzyskać:

  • samodzielnie

lub

  • za pośrednictwem biura podróży WHY NOT TRAVEL.

Zwrot kosztów samodzielnie zakupionej wizy przez osobę wyjeżdżającą następuje po zakończeniu wyjazdu, a koszt wizy zakupionej w biurze podróży, z którym nasza uczelnia ma podpisaną umowę, opłaca bezpośrednio UŚ.

Samodzielny zakup usługi wizowania paszportów Samodzielny zakup usługi wizowania paszportów

Osoba wyjeżdżająca może samodzielnie zakupić wizę z własnych środków.

Zwrot poniesionych kosztów następuje wtedy po zakończeniu wyjazdu na podstawie dołączonych do rozliczenia wyjazdu:

  • potwierdzenia wpłaty, rachunku

lub

  • faktury zawierającej: imię i nazwisko, kwotę, datę, kraj.

Jeżeli podróż odbywa się w ramach projektów dofinansowanych ze źródeł zewnętrznych, zakup wizy musi być dokonany zgodnie z obowiązującymi w danym projekcie przepisami.

Zakup wizy przez biuro podróży WHY NOT TRAVEL Zakup wizy przez biuro podróży WHY NOT TRAVEL

Procedowanie zakupu wizy w biurze podróży WHY NOT TRAVEL należy rozpocząć po złożeniu Wniosku o wyjazd za granicę w Dziale Mobilności Międzynarodowych – Biurze Rozliczeń Mobilności Międzynarodowych – BRMM.

1.Wysłanie maila do biura podróży WHY NOT TRAVEL

Osoba wyjeżdżająca przesyła do biura podróży  WHY NOT TRAVEL wiadomość na adres: us@whynottravel.pl w celu skorzystania z usługi wizowania paszportu.

W mailu należy podać dane do zakupu wizy:

  • imię i nazwisko osoby wyjeżdżającej,
  • termin podróży,
  • kraj docelowy,
  • miejsce rozpoczęcia i zakończenia podróży,
  • obywatelstwo,
  • informację, czy terminy podróży są elastyczne,
  • numer telefonu kontaktowego.

2. Odebranie odpowiedzi z ofertą biura podróży WHY NOT TRAVEL

WHY NOT TRAVEL przekazuje dokładne informacje dotyczące uzyskania wizy oraz dopełnienia niezbędnych formalności wizowych we właściwym przedstawicielstwie dyplomatycznym (uzgodnienie terminu, miejsca odbioru dokumentów i paszportu) oraz dostarcza osobie ubiegającej się o wizę formularze wizowe i udziela pomocy przy ich wypełnianiu.

W przypadku problemów z uzyskaniem wizy WHY NOT TRAVEL niezwłoczne powiadamia osobę wyjeżdżającą o tym fakcie.

WHY NOT TRAVEL przesyła pocztą elektroniczną zapytanie o potwierdzenie wykupu wizy do BRMM, które potwierdza zakup na podstawie Wniosku o wyjazd za granicę, na którym takie koszty zostały uwzględnione.

W przypadku zakupu wizy przez WHY NOT TRAVEL, na Wniosku o wyjazd za granicę do ceny trzeba zaplanować również koszt opłaty transakcyjnej w wysokości: 99,00 PLN brutto (z podatkiem VAT).

Potwierdzenie zakupu wizy możliwe jest w godzinach od 7.30 do 15.30 dla zapytań otrzymanych do godziny 15.00.

3. Dostarczenie paszportu przez biuro WHY NOT TRAVEL osobie wyjeżdżającej

Po uzyskaniu wizy WHY NOT TRAVEL dostarcza paszport osobie ubiegającej się o wizę.

Fakturę za zakup wizy otrzymuje i opłaca Uniwersytet.

 

W razie nienależytego wykonania lub niewykonania usługi przez biuro podróży WHY NOT TRAVEL prosimy o kontakt z Biurem Rozliczeń Mobilności Międzynarodowych – BRMM:

na adres: brmm@us.edu.pl

lub pod numerami telefonów: 32 359 1400 lub 32 359 1868.

return to top