Zakup biletów i wizy za pośrednictwem biura podróży
25 sierpnia 2025 r. Uniwersytet Śląski w Katowicach zawarł umowę nr DZP.382.5.1.2025 z Why Not Travel spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Kielnarowej: Kielnarowa 108A, 36-020 Tyczyn, na „Kompleksową organizację wyjazdów zagranicznych”. Usługa polega na rezerwacji, sprzedaży, dostawie biletów lotniczych, kolejowych, autobusowych i promowych oraz wizowaniu paszportów.
Zakupu biletów i wiz może dokonywać pracownik UŚ, student, doktorant, gość z zagranicy, oraz osoba niebędąca pracownikiem, wykonująca zadania na rzecz uczelni. W imieniu osób wyjeżdżających i przyjeżdżających zakupu mogą dokonywać inni pracownicy lub opiekunowie gości.
Kontakt z biurem podróży WHY NOT TRAVEL:
Adres e-mail: us@whynottravel.pl
Telefony kontaktowe w dni pracujące od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00:
DZIAŁ LOTNICZY: 17 23 06 830 lub 17 23 06 844
DZIAŁ LOGISTYKI (bilety kolejowe, promowe, autobusowe, pośrednictwo wizowe): 17 23 06 852
W pozostałe dni i godziny zapewniona jest całodobowo czynna linia telefoniczna help-desk pod numerem: +48 570 055 600, umożliwiająca kontakt w przypadku pilnej potrzeby, w szczególności w sytuacjach zmiany lub rezygnacji z biletu w przypadkach losowych, czy odwołania połączeń z powodów warunków atmosferycznych.
Procedowanie zakupu biletów i wiz w biurze podróży należy rozpocząć po złożeniu Wniosku o wyjazd za granicę w Dziale Mobilności Międzynarodowych – Biurze Rozliczeń Mobilności Międzynarodowych – BRMM.
- Wysłanie maila do biura podróży WHY NOT TRAVEL
Osoba wyjeżdżająca przesyła do biura podróży WHY NOT TRAVEL maila na adres: us@whynottravel.pl w celu wyszukania połączeń na trasie podróży. W zapytaniu można przedstawić własną propozycję połączeń.
W wiadomości należy podać dane do zakupu biletu i wizy:
- imię i nazwisko osoby wyjeżdżającej (tak jak w dokumencie podróżnym),
- termin podróży,
- miejsce docelowe,
- miejsce rozpoczęcia i zakończenia podróży (wylotu i przylotu),
- informację, czy terminy podróży są elastyczne,
- rodzaj bagażu,
- numer telefonu kontaktowego,
- adres mailowy osoby wyjeżdżającej (na który zostanie dostarczony bilet elektroniczny).
- Odebranie odpowiedzi z ofertą biura podróży WHY NOT TRAVEL
WHY NOT TRAVEL wyszukuje dostępne połączenia i przesyła co najmniej 3 oferty osobie zamawiającej maksymalnie do 3 godzin od przyjęcia zamówienia.
W przypadku braku połączenia lotniczego do miejsca docelowego – WHY NOT TRAVEL przedstawia każdorazowo propozycję optymalnego planu podróży uwzględniającego ewentualne połączenia kolejowe w II klasie lub autobusowe.
Jeśli istnieje konieczność posiadania wizy WHY NOT TRAVEL informuje o tym osobę wyjeżdżającą przed dokonaniem zakupu biletu. Informacje na temat zakupu wizy znajdują się na stronie: https://us.edu.pl/pracownik/sprawy-miedzynarodowe/mobilnosc-miedzynarodowa/wyjazdy-zagraniczne/wiza/.
- Wybranie jednej z przysłanych ofert biura WHY NOT TRAVEL
Osoba wyjeżdżająca dokonuje wyboru jednej z przedstawionych ofert i przesyła swoją decyzję do WHY NOT TRAVEL.
Osoba wyjeżdżająca może poprosić o przedstawienie dodatkowych propozycji połączeń.
W przypadku, gdy bilet jest zamawiany w imieniu osoby podróżującej, osoba kontaktująca się z biurem podróży może wskazać adres e-mailowy do przesłania elektronicznego biletu osobie podróżującej.
Niezwłocznie po dokonaniu wyboru połączenia przez osobę wyjeżdżającą, WHY NOT TRAVEL przesyła pocztą elektroniczną zapytanie o potwierdzenie wykupu biletu / wizy do BRMM, które potwierdza zakup na podstawie Wniosku o wyjazd za granicę, na którym takie koszty zostały uwzględnione.
Potwierdzenie wykupu możliwe jest w godzinach od 7.30 do 15.30 dla zapytań o wykup otrzymanych do godziny 15.00.
- Odebranie biletu od biura podróży WHY NOT TRAVEL
WHY NOT TRAVEL dostarcza osobie podróżującej bilet za pośrednictwem poczty elektronicznej niezwłocznie po jego wystawieniu.
Bilety elektroniczne muszą być bezpośrednio wygenerowane z systemów rezerwacyjnych i zawierać oprócz rozkładu lotu pełną kalkulację ceny biletu.
W przypadku biletów, które nie zostały wystawione w wersji elektronicznej WHY NOT TRAVEL dostarcza je bezpłatnie do obiektów UŚ zlokalizowanych w Katowicach, Sosnowcu, Chorzowie i Cieszynie.
Dodatkowe informacje:
Fakturę za zakup biletów i wiz otrzymuje i opłaca Uniwersytet.
W przypadku zakupu biletów lotniczych należy przed wyjazdem dokonać odprawy on-line lub na lotnisku.
Zaleca się pobranie aplikacji linii lotniczej, którą odbywa się podróż.
Jeśli wymaga tego projekt lub grant, w ramach którego odbywa się wyjazd, należy zachować karty pokładowe i bilety do rozliczenia wyjazdu.
Biuro podróży WHY NOT TRAVEL w ramach kompleksowej usługi organizacji wyjazdu za granicę zapewnia:
- obsługę pracowników, doktorantów, studentów oraz osób niebędących pracownikami co najmniej 8 godzin dziennie w dni robocze,
- prowadzenie korespondencji dotyczącej jednego wyjazdu przez jedną osobę lub zapewnienie prowadzenia kontynuacji rozpoczętej korespondencji,
- dokonywanie rezerwacji i sprzedaży biletów lotniczych z uwzględnieniem optymalnego wyboru przewoźnika oraz trasy pod względem ceny i czasu trwania podróży, z uwzględnieniem najniższych z dostępnych taryf publikowanych i stawek negocjowanych oraz stawek promocyjnych, połączeń weekendowych, ofert grupowych i innych ofert specjalnych w klasach wymaganych przez osobę wyjeżdżającą, a także w klasie przewoźników tzw. Tanich Linii Lotniczych,
- wybór biletów na połączenia lotnicze, kierując się zasadą najniższej ceny biletów na te połączenia, dostępne w danych terminach, na danej trasie, z zachowaniem uczciwości handlowej,
- podawanie co najmniej 3 optymalnych propozycji połączeń lotniczych w klasie ekonomicznej, na jedno zapytanie osoby wyjeżdżającej, w tym także w klasie przewoźników tzw. tanich linii lotniczych oraz ewentualnych lotów czarterowych bez usługi wyżywienia i noclegu,
- każdorazowo podanie informacji, czy na danej trasie są dostępne połączenia tanimi liniami lotniczymi,
- podanie jednej z zaproponowanych ofert zawierającej wycenę z możliwością bezpłatnego anulowania biletu i/lub bezkosztową zmianę biletu na inny,
- w każdym przypadku oferty podanie ceny zawierającą koszt anulowania biletu,
- podanie cen w ofercie wyrażonych w PLN, a przypadku wyceny biletów w walucie obcej podanie przybliżonej ceny w PLN,
- podanie co najmniej 3 optymalnych połączeń lotniczych również w przypadku przedstawienia przez osobę podróżującą samodzielnie wyszukanego połączenia do wykupu,
- obsługę poprzez linię telefoniczną help-desk czynną 24 godziny na dobę, umożliwiającą dokonanie zmian lub rezygnacji z biletu w przypadkach losowych, sytuacjach awaryjnych, np. strajk, klęski żywiołowe poza godzinami pracy biura,
- pomoc w zakresie znalezienia alternatywnego połączenia w przypadku odwołania zaplanowanego / wykupionego lotu / przejazdu,
- obsługę reklamacji składanych do przewoźnika w zakresie usług objętych umową,
- informowanie o zbliżających się terminach wykupu biletów przy dokonanych wcześniej rezerwacjach oraz w miarę możliwości przesuwanie terminu wykupu biletu bez zwiększania jego ceny,
- zabezpieczenie kompleksowej realizacji podróży zgodnie z obowiązującymi przepisami lokalnymi krajów docelowych i informowanie o nich osób podróżujących w terminach, które umożliwią uzyskanie odpowiednich dokumentów, np. informacje o aktualnej sytuacji epidemicznej i związanych z nią wymogami i restrykcjami, konieczności dodatkowych ubezpieczeń, wiz, wiz tranzytowych, obowiązkowych szczepieniach, testach,
- udzielanie osobie podróżującej wszelkich informacji mających związek z odbywaną podróżą i obowiązkach pasażera, np. koniecznością odprawy on-line, limitem dopuszczalnego bagażu, wymiarach bagażu podręcznego, itp.,
- informowanie osoby podróżującej, w terminie, który umożliwi uzyskanie odpowiednich dokumentów, jeśli zrealizowanie wyjazdu wymaga wykupienia dodatkowych usług, których WHY NOT TRAVEL nie jest w stanie zrealizować, np. wykup miejscówki, dodatkowego ubezpieczenia,
- sprzedaż biletów kolejowych, autobusowych i promowych z uwzględnieniem najkorzystniejszych połączeń komunikacyjnych bez pobierania dodatkowych opłat za pośrednictwo w ich zakupie,
- bezpłatne dostarczanie na koszt i ryzyko WHY NOT TRAVEL biletów, które nie zostały wystawione w wersji elektronicznej oraz innych koniecznych dokumentów do obiektów UŚ zlokalizowanych w Katowicach, Sosnowcu, Chorzowie i Cieszynie,
- poinformowanie osoby wyjeżdżającej o konieczności posiadania wizy (jeśli dotyczy) przed dokonaniem zakupu biletu,
- dostarczenie osobie ubiegającej się o wizę formularzy wizowych i udzielenie pomocy przy ich wypełnianiu,
- przekazanie dokładnych informacji dotyczących uzyskania wizy oraz dopełnienie niezbędnych formalności wizowych we właściwym przedstawicielstwie dyplomatycznym (uzgodnienie terminu, miejsca odbioru dokumentów i paszportu),
- niezwłoczne powiadomienie osoby wyjeżdżającej w przypadku problemów z uzyskaniem wizy o tym fakcie,
- dostarczenie paszportu osobie ubiegającej się o wizę po uzyskaniu wizy,
- usługę wizowania paszportów dla osób, które jednocześnie dokonują w WHY NOT TRAVEL zakupu biletów lotniczych, kolejowych autobusowych lub promowych, jak i tych osób wyjeżdżających, którzy nie kupują biletu w WHY NOT TRAVEL.
W razie nienależytego wykonania lub niewykonania usługi przez biuro podróży WHY NOT TRAVEL prosimy o kontakt z Biurem Rozliczeń Mobilności Międzynarodowych – BRMM:
na adres: brmm@us.edu.pl
lub pod numerami telefonów: 32 359 1400 lub 32 359 1868.