Konkurs „Marka – Śląskie” ma na celu promowanie najlepszych przedsiębiorstw, instytucji, organizacji, samorządów czy przedsięwzięć, które swój sukces osiągnęły nie tylko dzięki dobrej koniunkturze i ciężkiej pracy, ale także w oparciu o wyrafinowany marketing i planowane budowanie marki. Wyróżnienia mają przyczynić się do budowania pozytywnego wizerunku województwa i tożsamości regionalnej. Nagroda „Marka – Śląskie” jest podziękowaniem za znaczący wkład w rozwój województwa śląskiego i ma charakter honorowy.
Nagrodę przyznaje się w trzynastu kategoriach:
- gospodarka,
- nauka,
- kultura,
- dziedzictwo kulturowe regionu,
- sport,
- turystyka i rekreacja,
- produkt,
- usługa,
- zdrowie,
- organizacje pozarządowe,
- społeczna odpowiedzialność biznesu,
- media,
- osobowość roku.
W tegorocznej edycji do nagrody „Marka – Śląskie” w kategorii nauka został nominowany Uniwersytet Śląski w Katowicach.
Ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi podczas gali Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach, która odbędzie się 3 września 2016 r. o godz. 17.00 na terenie Centrum Edukacji i Biznesu „Nowe Gliwice” (Gliwice, ul. Bojkowska 37). W uroczystości udział wezmą przedstawiciele Uniwersytetu Śląskiego prorektor ds. współpracy międzynarodowej i krajowej dr hab. prof. UŚ Tomasz Pietrzykowski oraz dyrektor Centrum ds. Badań Naukowych i Współpracy z Gospodarką Dariusz Laska.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach.