Zakończył się pierwszy etap prac prowadzonych w ramach projektu pn. „Między interakcją a innowacją – kreowanie przestrzeni komunikacyjnej w świecie cyfrowym” („Between interaction and innovation – creating communication space in the digital world”; „be-com”). Uniwersytet Śląski w Katowicach wraz z partnerami zagranicznymi: Kazimiero Simonoviaus Universitetas (Litwa), Universita ta Malta (Malta), European University Cyprus (Cypr) oraz chorzowską Fundacją Wiedzy i Dialogu Społecznego „Agere Aude” od 1 października 2019 roku w ramach programu Erasmus+ działa na rzecz poprawy cyfrowych i komunikacyjnych kompetencji kadry akademickiej, studentów, a także uczniów i nauczycieli szkół średnich.
Skuteczna oraz bezpieczna komunikacja – cyfrowe narzędzia
Na stronie becomproject.eu można już znaleźć informację na temat pierwszych rezultatów projektu:
- „Cyfrowy zestaw narzędzi – Skuteczna komunikacja w erze 2.0” oraz
- „Cyfrowy zestaw narzędzi – Bezpieczna komunikacja w erze Web 2.0”.
W formie krótkich opisów i prostych instrukcji wideo przedstawiono zestaw zagadnień związanych z komunikacją elektroniczną – e-mail, mediami społecznościowymi, narzędziami przydatnymi w komunikacji (np. MS Teams, Zoom czy Skype), pracą w chmurze, przesyłaniem dużych plików, delegowaniem zadań, zarządzaniem czasem pracy, naukowymi mediami cyfrowymi (m.in. ORCID, ResearchGate, Google Scholar), ochroną komputera, ochroną treści, hasłowaniem i szyfrowaniem.
Kolejne narzędzia jeszcze w tym roku
Chociaż realizację projektu zainicjowano przed pandemią, z myślą o codziennym wsparciu dydaktyki, komunikacji i sieciowej widzialności, w czasach edukacji i kontaktu na odległość „be-com” nabiera dodatkowego znaczenia. Treści obejmujące pierwsze rezultaty działań dostępne są w językach: polskim, angielskim, greckim i litewskim. Dwa finałowe efekty prac zespołu projektowego – podręcznik „Jak się komunikować w internecie w erze Web 2.0?” oraz edukacyjna gra strategiczna – ukażą się w 2021 roku.
Laptop. Mat. unsplash.com