Przejdź do treści

Uniwersytet Śląski w Katowicach

search Intranet
pracownik
Logo Europejskie Miasto Nauki Katowice 2024

Druga edycja przewodnika komunikacyjnego Uniwersytetu Śląskiego

27.03.2024 - 11:12 aktualizacja 27.03.2024 - 11:12
Redakcja: OO

Prezentujemy drugą edycję przewodnika komunikacyjnego Uniwersytetu Śląskiego, który zawiera praktyczne informacje mające na celu usprawnienie wzajemnej komunikacji wewnątrz uczelni. Dokument powstał w odpowiedzi na pytania zadawane podczas spotkań przedstawicieli wydziałów UŚ z pracownikami Centrum Komunikacji Medialnej i Centrum Promocji.

Przewodnik skierowany jest przede wszystkim do:

  • prodziekanów zajmujących się komunikacją i promocją wydziałów,
  • osób odpowiedzialnych na wydziałach za prowadzenie komunikacji z wykorzystaniem stron internetowych i mediów społecznościowych,
  • osób zainteresowanych promowaniem swojej działalności naukowej, badawczej, dydaktycznej i innej związanej z UŚ,
  • organizatorów wydarzeń,
  • pracowników, studentów i doktorantów UŚ zainteresowanych kontaktem z jednostkami administracji odpowiedzialnymi za komunikację i promocję,
  • a także wszystkich osób, które chcą komunikować o działalności prowadzonej na Uniwersytecie Śląskim.

W nowej wersji dokumentu zaktualizowane zostały m.in. treści dotyczące dostępności, multimediów i merytorycznych zasad tworzenia treści. Pojawiły się także nowe rozdziały i podrozdziały:

  • zasady zamieszczania treści na stronach internetowych pod wyszukiwarkę (m.in. optymalizacja grafik, formatowanie tekstu, linkowanie http i https, dodawanie tagów);
  • zasady UX (takie jak czytelne bloki tekstu, zrozumiały przekaz, minimalizm);
  • obowiązki właściciela strony WWW (m.in. zapewnienie administratora, dbanie o aktualizacje mechanizmów strony, umieszczenie deklaracji dostępności);
  • zasady edycji tekstów w języku angielskim;
  • dostępność w mediach społecznościowych;
  • polityka social mediów – dobre praktyki i zalecenia (m.in. postępowanie w przypadku SPAM-u, blokowanie użytkowników, udostępnianie artykułów z zewnętrznych źródeł, w tym lista sugerowanych źródeł, a także wyjaśnienie specyfiki wybranych mediów społecznościowych);
  • system do zdalnej dydaktyki;
  • organizacja wydarzeń ogólnouczelnianych, studenckich i naukowych;
  • zgłaszanie potrzeb fotograficznych;
  • Agencja Informacji Naukowej.

Przewodnik komunikacyjny dostępny jest na stronie: us.edu.pl/pracownik/poradniki. Z załącznikami do przewodnika można zapoznać się po zalogowaniu na konto w usłudze Google Workspace. Instrukcja zakładania służbowego konta znajduje się w serwisie USOSweb UŚ (zakładka „Dla wszystkich”, pozycja „Konto Google Workspace”).

W razie pytań prosimy o kontakt pod adresem: wiadomosci@us.edu.pl.

okulary leżące na otwartej książce

return to top