Polityka antymobbingowa
W uniwersytecie wprowadzona została polityka antymobbingowa, której głównym zamierzeniem jest wspieranie działań korzystnie wpływających na budowanie pozytywnych relacji w środowisku akademickim. Polityka ta zmierza do zapobiegania powstawaniu mobbingu w środowisku pracy poprzez określenie trybu postępowania antymobbingowego.
Jednym z ważnych elementów polityki jest powołanie Komisji Antymobbingowej do spraw mobbingowanego pracownika, a także powstanie w UŚ Klubu Antymobbingowego ZNP UŚ (K@M). Działalność klubu polega na udzielaniu wsparcia i porad w kwestiach pracowniczych dotyczących sytuacji mobbingowych.
W dokumencie określającym zasady polityki antymobbingowej uniwersytetu znajdują się wyjaśnienia i objaśnienia dotyczące sposobu przeciwdziałania mobbingowi w środowisku pracy, a także zasady działania i tryb składania skarg.
-
pracownik, wobec którego inna osoba (pracownicy UŚ) dopuściła się nagannych i niepożądanych zachowań w miejscu pracy, powinien poinformować o tym fakcie rektora. Procedura poinformowania rektora powinna przybrać formę pisemną, wraz z własnoręcznym podpisem i datą powstania pisma. Przygotowane pismo należy złożyć do Działu Spraw Osobowych i Socjalnych. Następnie pismo pracownika, sprawdzone i zweryfikowane przez pracownika DSOiS, trafia do Biura Rektora lub do Komisji Antymobbingowej,
- skarga na piśmie powinna zawierać:
- imię i nazwisko pracownika obwinianego,
- szczegółowy opis i określenie czasu i miejsca zdarzenia,
- dowody potwierdzające oskarżenia,
- imiona i nazwiska osób mogących być świadkami zdarzenia,
- datę i własnoręczny podpis pracownika składającego skargę.
Więcej informacji znajduje się w załączniku nr 3 do Regulaminu pracy Uniwersytetu Śląskiego.